Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra 20" skärm som designmässigt passar till iMac alu 20"

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså tips på en bra skärm (bättre än den i iMac ALU 20") som passar till en iMac ALU 20"
och som är förhållandevis prisvärd.

Cinema Display?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-09-24 17:39

Cinema bör inte nämnas i samma mening som ordet "prisvärd"

Jag har ställt den här frågan någon mer stans men ej fått svar, för att koppla en till skärm till iMacen måste det vara en widescreenskärm då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-24 18:09
Ursprungligen av Viktor.L:

Jag har ställt den här frågan någon mer stans men ej fått svar, för att koppla en till skärm till iMacen måste det vara en widescreenskärm då?

Nä, det kan vara vilken som helst.

Ursprungligen av Vaiden:

Cinema bör inte nämnas i samma mening som ordet "prisvärd"

Nej dom kostar lite väl mycket.

Inga andra bra?

Om man bortser från designen.

Ursprungligen av draags:

Nej dom kostar lite väl mycket.

Inga andra bra?

Om man bortser från designen.

HP 2207 är 22" för ca.3000kr.

Ursprungligen av adress@mac:

HP 2207 är 22" för ca.3000kr.

Jag är överlag väldigt nöjd med de HP skärmar jag suttit vid. Håller bra standard.
Deras datorer är jag mindre nöjd med

Ursprungligen av henkebarn:

Jag är överlag väldigt nöjd med de HP skärmar jag suttit vid. Håller bra standard.
Deras datorer är jag mindre nöjd med

Skärmen är toppen. Har dessutom dubbla USB och HDMI. Jag är nöjd. Köpte den för 2900kr. nu ser jag att den gått upp 400:- Ändå mycket skärm för pengarna.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-16 11:52
Ursprungligen av adress@mac:

Skärmen är toppen. Har dessutom dubbla USB och HDMI. Jag är nöjd. Köpte den för 2900kr. nu ser jag att den gått upp 400:- Ändå mycket skärm för pengarna.

Brossan min har en sådan, mkt bra skärm förutom att det är något ojämn belysning i övre och undre delen av skärmen.

Ursprungligen av wosk:

Brossan min har en sådan, mkt bra skärm förutom att det är något ojämn belysning i övre och undre delen av skärmen.

Så skall det inte vara! Jag skulle i alla fall försöka reklamera. Jag har inte dom problemen, och inte ett par till jag känner. Kanske är det något som är för klent i datorn, eller ett inställningsfel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-17 20:29
Ursprungligen av adress@mac:

Skärmen är toppen. Har dessutom dubbla USB och HDMI. Jag är nöjd. Köpte den för 2900kr. nu ser jag att den gått upp 400:- Ändå mycket skärm för pengarna.

Hdmi?

Du menar att den har dual dvi in...? eller

Ursprungligen av atomlab:

Hdmi?

Du menar att den har dual dvi in...? eller

Nej jag menar HDMI-uttag

  • Oregistrerad
  • 2007-11-19 12:12
Ursprungligen av atomlab:

Hdmi?

Du menar att den har dual dvi in...? eller

HDMI är en kontakt som används fram framförallt till plasma och lcd TV apparater och är otroligt ovanligt på datorer.

Ursprungligen av studiox:

HDMI är en kontakt som används fram framförallt till plasma och lcd TV apparater och är otroligt ovanligt på datorer.

Börjar väl bli mer och mer vanlig även på bärbara datorer (dock inte mac).
Jag har även en ny HP bärbar med HDMI.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 18:32
Ursprungligen av studiox:

HDMI är en kontakt som används fram framförallt till plasma och lcd TV apparater och är otroligt ovanligt på datorer.

Vet vad hdmi är! Just därför jag vart förvånad. För att Hdmi har ju begränsningar i gränssnitten över hur saker och ting skall skickas och visas som dvi snittet inte har!. Just därför är det inte bra för datorer. Iaf inte just nu.

Ursprungligen av atomlab:

Vet vad hdmi är! Just därför jag vart förvånad. För att Hdmi har ju begränsningar i gränssnitten över hur saker och ting skall skickas och visas som dvi snittet inte har!. Just därför är det inte bra för datorer. Iaf inte just nu.

Den har ju naturligtvis också både VGA och DVI-D.

Ursprungligen av adress@mac:

HP 2207 är 22" för ca.3000kr.

Instämmer, kan klar rekomendera den... är mycke nöjd med min, värd var enda krona, tilläggas kan att den även matchar nya tangentbordet mycket bra samt att den är helt OK till en PowerMac G5.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-17 18:37
Ursprungligen av Vaiden:

Cinema bör inte nämnas i samma mening som ordet "prisvärd"

Jo det tycker jag, begangnad är den mycket prisvärd. Jag har en hemma som bara står och skräpar. Nämn ett pris så får vi se

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-19 19:06
Ursprungligen av Vaiden:

Cinema bör inte nämnas i samma mening som ordet "prisvärd"

Det beror ju heeelt på vilka krav man har på skärmen.
Om man har som största krav att den ska se bra ut ihop med iMac, så är den ju oerhört prisvärd.
Vill man däremot sätta dubbla DVI-ingångar högst på priolistan, så är den inte vidare prisvärd.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-19 20:34
Ursprungligen av mbp:

Det beror ju heeelt på vilka krav man har på skärmen.
Om man har som största krav att den ska se bra ut ihop med iMac, så är den ju oerhört prisvärd.
Vill man däremot sätta dubbla DVI-ingångar högst på priolistan, så är den inte vidare prisvärd.

Det där är sant i och för sig

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-26 10:42

Har du kollat pa Formac skarmarna?

Samsung 204B 1600x1200 pixlar, vi har köpt 4 stycken och alla har varit mycket bra.

1
Bevaka tråden