Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Safari 3 kraschar (10.4.11)

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter senaste Tiger-uppdateringen (10.4.11) befann man sig även ha en ny webbläsare, Safari 3.0.4. Tidigare version 2.0.x funkade OK, och Safari 3 är väl också OK – utom att den spontankraschar titt som tätt.

Jag har inte kunnat notera några speciella omständigheter, en krasch kan komma när som helst, efter fem minuter eller två timmar, mitt i en nedladdning eller när jag skriver in en adress eller drar en bild.

Och nej, jag har inga hack typ Speed Download eller dylikt, ej heller några externa enheter (utom mus och tangentbord) inkopplade.
Bara en hel och ren och på det hela taget välkammad iMac.

Men nya Safari 3 har ställt till en del oreda.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-18 12:24

Har samma problem. Safari funkar inte. Inget händer när man klickar på länkar osv. Galet irriterande. Hade Safari 3 beta innan, eftersom Safari 2 funkade lite dåligt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-18 14:09

SafariTidy är inte kompatibelt med Safari 3 i Tiger, utan gör att Safari kraschar. Har man en äldre PicLens än den senaste får man också problem.

Men med en uppdaterad PicLens och utan SafariTidy funkar det fina fisken för mig. Alla problem jag sett rapporteras har varit relaterade till dessa plugins.

Men uppenbarligen finns det andra problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-18 14:19

Just ja! Hade ju det där attans PicLens. Tog bort det och nu funkar det bara bra. Sorry Apple och fy PicLens (och fy för mig som inte kollade PicLens).

De flesta Safariproblem verkar härröra från installerade plug-ins.

  • Medlem
  • 2007-11-19 08:32
Ursprungligen av Mikamar:

De flesta Safariproblem verkar härröra från installerade plug-ins.

Ha!

Lufra, äppeltaliban [som egentligen känner sig liten pga bristfällig nördkunskap]

För mig kraschar Safari 3 ofta när jag öppnar flera RSS-flikar samtidigt.
(Inga tillägg eller plug-ins what so ever!)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-19 11:37

Hjälp!

Efter uppdatering till 10.4.11 (ppc) kan jag inte ens öppna den nya Safari versionen 3.0.4
Meddelandet: programmet Safari har oväntat avslutats kommer upp.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-11-19 16:09

Safari 3 spontankraschar för mig och jag har inte några plugins installerade. 2an var inte bättre men 3an har speciellt problem med flashinnehåll osv.

Uppdatering på en Quicksilver G4 2001 och en iBook G4 fungerar bra. Inga problem med Safari. Safari märkbart kvickare på iBooken men inte lika tydligt på Quicksilvern.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-20 18:03

Safari kraschar direkt innan den ens hunnit starta upp ordentligt. Vad göra?? Oerhört irriterande!!

Var hittar jag de plug in som jag själv lagt dit så jag kan testa att ta bort dem och försöka utan? Det går ju inte ta bort dem via Safari eftersom det som sagt kraschar innan det ens startat...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-20 18:11

Jag är i InputManagers och tittar nu

De tre saker som ligger där, är det enbart saker jag lagt in själv som Safari klarar sig utan?

Har följande:

ConciergeLoader

LiveDictInputManager.inputManager

SafariPlus

Jag tycker jag känner igen någon av dem som saker jag lagt in själv men är osäker på någon. Är mest bekymrad om jag slänger något som är av någon som helst vikt för Safari eller något annat program

rullister försvinner

Rätt som det är går det inte att scrolla sidorna i nya Safari.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-20 18:23

Det senaste inlägget ovan som jag skrev var egentligen riktat till Nadsat men eftersom han verkar tagit bort sitt inlägg igen så blev det lite förvirrat...

Undrar som sagt om jag kan slänga bort de tre sakerna utan risk för något annat än att tappa självvalda plug ins

Varför suger Safari 3 och 10.4.11!?! blir GALEN på att behöva starta om Safari 3 gånger i halvtimmen!! Inga plugins, inga krävande hemsidor. Jösses.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-12-04 23:22

Samma här, kraschar dock inte så ofta så man inte kan leva med det (man är ju härdad efter windows-tiden ) inga plugins här heller

Safari 3 , OSX 10.4.11 Intel MacBook Pro. Allt standard inga xtra plugins installerade utöver standard som Flash.
Kraschar dagligen. I 9 fall av 10 när jag är på aftonbladet.se och då speciellt när jag lämnar siten till något annat bookmark.
Har senaste Flash men det är Flash som strular mest, som det verkar.
Varannan gång (typ) som jag startar Safari är Flash ur funktion (Qtime med frågetecken).
Ibland när jag byter sida/site ballar Flash ur.
Enda sättet är att stänga ner Safari och köra skivverktyg alt CockTail.
Inget raporteras som "fel", men Safari funkar igen, ett tag.

Sänder en rapport til Apple vid varje tillfälle, men det känns som om det i mitt fall är Flash som i första hand inte fungerar som det ska...

mvh
Lennart

1
Bevaka tråden