Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HFS-enhet behöver repareras?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej alla. jag körde skivkontroll på min macbook så kom det här meddelandet upp. vad ska jag göra åt det?

Kontrollerar enhet ”A Love Supreme”
Kontrollerar HFS Plus-enhet.
Kontrollerar filen Extents Overflow.
Kontrollerar katalogfil.
Kontrollerar filer med flera länkar.
Kontrollerar kataloghierarki.
Kontrollerar filen Utökade attribut.
Kontrollerar enhetens bitmönster.
Kontrollerar information på enheten.
Enhetshuvudet behöver en mindre reparation
Enheten A Love Supreme behöver repareras.

Fel: Den underliggande åtgärden avslutades med ett fel

En HFS-enhet kontrollerades
Enheten behöver repareras

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 14:54

Boota från installations disken och kör skivverktyg för att reparera disken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 15:26

Kommer nog tyvärr inte att lösa dina problem. Skivverktyg är uselt på att lösa annat än de mest enkla problem. Nu står det i och för sig att det är ett mindre problem så det kanske löser sig.
Annars rekommenderar jag Diskwarrior www.alsoft.com. Mycket kompetent program.

Apple från sin värsta sida, lägger resurser på rymdbakgrund i Time Machine istället för att ge användarna ett verktygsprogram för att på allvar kunna reparera sina datorer. Hårddraget jag vet men ni hajar vad jag menar.

Ursprungligen av acke:

Kommer nog tyvärr inte att lösa dina problem. Skivverktyg är uselt på att lösa annat än de mest enkla problem. Nu står det i och för sig att det är ett mindre problem så det kanske löser sig.
Annars rekommenderar jag Diskwarrior www.alsoft.com. Mycket kompetent program.

Apple från sin värsta sida, lägger resurser på rymdbakgrund i Time Machine istället för att ge användarna ett verktygsprogram för att på allvar kunna reparera sina datorer. Hårddraget jag vet men ni hajar vad jag menar.

mm.. det funkade inte som du sa. tack för tipset om alsoft. lite dyrt för mig.
vad händer om jag låter problemet va? datorn fungerar bra tycker jag. hur allvarligt är felet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 20:43
Ursprungligen av A Love Supreme:

mm.. det funkade inte som du sa. tack för tipset om alsoft. lite dyrt för mig.
vad händer om jag låter problemet va? datorn fungerar bra tycker jag. hur allvarligt är felet?

Svårt att veta, eftersom Skivverktyg inte säger så mycket om problemet. Kan vara något litet problem eller så kan det vara ett problem som blir värre med tiden. Tror på det första och ser du till att ha backup så borde du vara safe hur det än är.

Kan hålla med om att Diskwarrior kostar en smula om man inte använder det ofta eller har ett allvarligt problem. Beror ju på hur du använder din dator. Använder du det i jobbet så är det en liten peng för att vara "säker" på att din dator snabbt är igång igen efter en krash. Använder du den privat så är inte mitt svar detsamma.

Ibland kan man behöva köra Skivverktyget ett par ggr för att det ska "bita"
Hjälper det inte så är det tyvärr Diskwarrior som fixar det mesta..

Du kör väl från din Installationsskiva?

Ursprungligen av Pocahontas:

Ibland kan man behöva köra Skivverktyget ett par ggr för att det ska "bita"
Hjälper det inte så är det tyvärr Diskwarrior som fixar det mesta..

Du kör väl från din Installationsskiva?

japp. den hittade inget.
tänkte kontakta apple. datorn är ju bara ett halvår gammal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 02:09

Har svårt att tro att de kommer att hjälpa dig. De kommer säga att du inte behöver oroa dig. Går du till LAN-master eller liknande tar de antagligen betalt för att gå genom din dator med ett kraftfullare program.

Ursprungligen av acke:

Har svårt att tro att de kommer att hjälpa dig. De kommer säga att du inte behöver oroa dig. Går du till LAN-master eller liknande tar de antagligen betalt för att gå genom din dator med ett kraftfullare program.

nu är problemet borta av nån konstig anledning.:)
tack för hjälpen.

-marcelo

1
Bevaka tråden