Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple aktien.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ser detta bra ut?

Det är trots allt denna sida som är den mest viktigaste idag.

[ 17 Juli 2002, 23:49: Meddelandet ändrat av: Johan_Way ]

Uahh... Igår stod den på -12% någonting.

Nu klockan 3 på natten har den rasat till -13.21%.

1 procentenhet på ett par timmar ser inte så j-kla lovande ut. Jag är ingen börshaj men man får lite ståpäls när man ser den där förskräckliga röda pilen. Som pekar nedåt.

Läs även angående börsen i NY på DN´s sida.
Apple omnämns.

Är detta pga av bomberna i Israel eller pga lite tunna heta nyheter från Apple?

[ 18 Juli 2002, 03:57: Meddelandet ändrat av: Johan_Way ]

Ser ut som att den klättrar sakta men säkert nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-20 15:34

DEt går iallafall 50 nya Ericssonaktier på varje Appleaktie...

Senaste fem årens utveckling:

Apples vinst/aktie för helåret blir ca 0.40 dollar/aktie. Detta skall jämföras med aktiekursen. Då får vi fram ett p/e-tal, som är ganska högt i förhållande till Apples tillväxt.

Jag är besviken att Apple inte ger aktieutdelning nu när bolaget vänt till vinst sedan flera år tillbaks.

Istället för aktieutdelning fick Jobs ett flygplan för 90 miljoner dollar.. *host*. Vad vet jag. De stora aktieägarna kanske tycker det är rättvist? "Jobs fick ett flygplan för 90 miljoner dollar - vi fick ingenting..."

Apple måste jobba på:
- försäljningstillväxt (minst 10%/år)
- öka vinstmarginalen från dagens ca 2-3 procent till 5-10% (helst 10%) på sikt.
- ge aktieutdelning
- återköp av egna aktier och "döda" dessa

Detta kommer intressera folk att investera i Apple-aktien!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-21 17:47

Apple måste vinna marknadsandelar inte bara satsa på vinst. Enda lösningen som jag ser det är att släppa Mac OS X för Intel eller AMD och låta andra tillverkare licensiera det.

På tal om aktiekurser. Jag snubblade över en s k ticker som rullar aktiekurser uppe i menyn i OS X. Det heter wStock och är freeware. Det har Apples kurs med som default men det var mycket enkelt att lägga in egna aktier från stockholmsbörsen. Det är 15 min fördröjning på gratiskurser av det här slaget.

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=8114&db=mac

Skönt program!! Det där skulle finnas integrerat i menyn för OS x tycker jag.

Nu skall man bara ta ett lån på sisådär 45 mille och spekulera på börsen. hehe....

[ 21 Juli 2002, 23:47: Meddelandet ändrat av: iWay ]

Med Sherlock 3 i Jaguar har du ju en aktiebevakare för en portfölj

Visst katten så var det ju...

Nu är han påväg upp!

1
Bevaka tråden