Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köper ni komponenter?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-10 10:03

Hej!
Vilka datorbutiker köper ni minnen och andra komponenter till Mac Pro från?

www.dustin.se
Köper nästan allt som har med data o göra därifrån.

www.inwarehouse.se , nästan allt

Köpte nyligen minnen från Dataparadiset och en extern hårddisk från Komplett

Ooh, ser nu att det gällde MacPro. Sitter själv med en G5 men de ovanstående butikerna har det mesta. Dataparadiset har en bra minneskonfigurator som hjälper dig hitta rätt minnen för just din dator.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-10 15:01

Jag köpte minnesmoduler till min MP från Macoteket. Men dessa går att köpa även från t ex Komplett, MacSupport, Kullander & Kullander, mfl. Hårddiskar köper jag från Datorbutiken.

Finns många återförsäljare. Andra exempel nämns i tidigare inlägg.

webhallen har bra priser köpte en skärm, skanner och RAM där.

Jag gillar webhallen och tycker att dom håller rätt bra priser. Om man bor i sthlm och är otålig går det att beställa varor hemifrån i deras webshop och sedan hämta ut allt och betala i butiken. Jag har nästan lika nära dit som jag har till mitt postuthämtningsställe och leveranstiden blir istället typ 2-3 timmar. Tycker också dom är bra att ha och göra med när man dribblar bort sig, som när jag idag köpte fel minnen till en mini. Att sedan butiken är som ett organiserat kaos i sann Bladerunner anda, det har i alla fall jag överseende med.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-11-18 11:38

www.dustinhome.se Kostar ibland väldigt lite extra men samtidigt att jag har grejerna dagen efter.
Bra service helt enkelt.

Bästa sättet att kolla efter bästa priset är att använda sig av http://www.prisjakt.nu/

Burk och skärm direkt från Applestore, mina diskar är från Webhallen, minnesstickorna direkt ifrån Crucial och när det var dags för grafikkort så vart det köp via Ebay.

Diverse småprylar från Inlife, typ lurar, väskor, laddare, samt mina verkstads-inlämningar. Det känns tryggt att lämna grejer hos Inlife.

Använder ofta Ebay för att kolla ungefär vad man för dagen förväntas betala för en pryl/komponent. Vart jag sen köper beror på hur bråttom det är att få hem grejerna i kombination med hur mycket jag orkar leta.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-11-22 12:14

Köpte minne till min mac pro från www.inwarehouse.se

Någon som har provat att beställa från ...

http://eshop.macsales.com/shop/apple/memory/

Tycker priserna på minne verkar bra?

Ursprungligen av katten__findus:

Någon som har provat att beställa från ...

http://eshop.macsales.com/shop/apple/memory/

Tycker priserna på minne verkar bra?

Jo dom är bra. Köpte mycket därifrån tidigare till min gamla mac (processor, hårddiskar, grafikkort, minnen etc). De har bra priser och prima service men om man har otur och prylarna fastnar i tullen så får du även betala den svenska momsen så det är lika bra att räkna med den och då blir det inte längre lika bra affär.

1
Bevaka tråden