Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Director MX

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt många källor så är Macromedia Director MX i Golden master status.

Även många som har surfat runt på mer eller mindre illegala Carracho, Hotline och KDX servrar har stött på Director MX beta.

Director MX kommer för både MacOS X och Windows. Enligt uppgift så skall mac versionen endast gå att köra i MacOS X. Ser alltså ut som Macromedia har lagt ner utvecklingen för det numera döda "klassiska" MacOS.

Men om detta är sant återstår att se. Men en sak som är klar är att Director MX snart kommer.

Så då kan alla Lingo freaks återigen skriva "if bendover then=turnover"

fast i OS X.

[ 27 Oktober 2002, 08:05: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

...och tio gånger slöare än i OS 9, likt andra carboniserade Macromediaprodukter?

Är ju på tiden att Director kommer för Mac OS X. Är bara quarken kvar nu då sedan finns nästan alla stora program till Mac OS X.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-27 12:16

Kul att Director kommer. Trodde ett tag på ryktena att slå ihop flash och director...

Quark Xpress, ja vad skall man tro? Jag tror inte de når målsnöret. Det är som om Titanic skulle vara osänkbart, men det vet ju alla att det inte var.

Quark inc. R.I.P.

Director MX...en nåd att stilla bedja om...
Jag har haft en hel del trassel med att Dir fortfarande går i OS9, i princip varje gång som jag omredigerar en bild eller ett ljud, i OSX, så fryser Dir... och man (=jag åtminstone:-) är inte så superplanerad att inget behöver göras om...
Ibland dör tangentbordskommandona, det går inte att toggla med FullScreen, StandardView, endast ZoomOut funkar, film som gjorts i OSX, hackar. Omstart, omstart, omstart...
Heja Macromedia, gärna lite segt, bara det är stabilt

1
Bevaka tråden