Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slussas ofrivilligt vidare till 99mac från 99musik

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-17 20:28

När jag trycker på forumkategorin 'Ljudproduktion' under 'I Praktiken' (på 99musik) så slussas jag automatiskt vidare till 99mac! Jag kommer dit jag vill, men det ligger under 99macs forum. Detta innebär att jag inte kan klicka mig tillbaka till 99musik via knappen 'Startsida' som jag brukar. Visst, jag kan klicka på /musik i den översta svarta lilla menyraden, så jag kanske inte har så mycket att klaga över. Tycker bara det är lite skumt att jag kommer till 99macs forum på det viset.

Ska det vara så här, och i sådana fall varför? Eller är det en bugg som fixas snarast?

  • Medlem
  • 2007-11-17 21:21

Förklaringen är att "I praktiken" är ett "99.se/mac-forum". Det gör kanske inte dig gladare, men nu vet du hur det ligger till.
Jag överlåter åt Martin & Martin att pilla eller inte pilla med inställningarna för hur det där är organiserat.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-17 21:47

Att döma av innehållet vore det nog vettigare om den avdelningen tillhörde 99musik än 99mac i mitt tycke. Flesta som skriver där kommer från 99musik och vill antagligen tillbaka till 99musik efter att ha tittat där.

  • Medlem
  • 2007-11-17 21:50

Det är väl ett gammalt macforum? Det finns där av samma skäl som /musik har tex "Övrig hårdvara".

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-17 22:03

det är väl ett mergat forum från 99musik och mac?

Hursom så borde det ligga under /musik, då det handlar om musik i varenda diskussion och det med största sannolikhet är störst del /musikare som använder det. Kommer ju fortfarande att vara länkat från /mac, just att /musik blir "ägare" av det.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-17 23:19

Håller med Arete där.

Hela den här sajtuppdelningen är inte riktigt vattentät, speciellt inte med forum som överlappar (t.ex. när man klickar på Feedback som finns i alla sajter kan det hända udda saker). Men jag antar att vi använder vB:s funktioner så gott det går.

Och jo, forumet i fråga kanske passar bättre under /musik numera, om de flesta som skriver där är från 99musik.

1
Bevaka tråden