Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag blir tokig på Numbers....

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt och pillade lite i Numbers idag för att avgöra om det var läge att byta från excel. En funktion som jag saknat i excel är att lägga in bakgrundsbilder i cellerna på ett snyggt sätt. Jag har tex en förkärlek för skuggade fält bakom mina rubriker (se bifogat exempel). Till en början blev jag helt såld när jag märkte att man lätt kunde importera bilder från iPhoto och lägga in som bakgrund. Jag gjorde därför en lätt skuggad bild som jag la in. problemet är att om man lägger in bilden i två celler bredvid varandra så verkar det vara stört omöjligt att få numbers att fatta att de skall se ut som en homogen rad. Tänk er 99-menyraden, men ta bort de små delnings-strecken mellan de olika rubrikerna. Detta är jag ute efter, men det verkar inte gå att fixa. Eller är det någon som har klurat ut ett sätt??

Detta händer även om man sätter kantlinjerna till "None". Det känns trist att det inte funkar, för jag är en sådan (design)nörd att jag lätt skulle fimpa excel om detta gick att ordna, då jag har en väldigt anal fascination för snygga excel-presentationer/ark

Se detta exempel från österrikiska eTel's hemsida. Det är något sådan jag är ute efter att kunna göra, en homogen rubriksrad med uppdelade celler under. Det blir så förbannat drygt om jag måste sitta med html o göra tables av allt

1
Bevaka tråden