Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine-problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 15:10

Time Machine vill inte göra backup på hela hårddisken första gången. Utan avbryter efter 14 GB (av 130 GB totalt). Sedan fungerar den som den ska. Hur fixar jag detta? Någon?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2007-10-31 16:19

Du skriver: "Sedan fungerar den som den ska." Då borde ju allt vara frid och fröjd, men förmodligen hade du ju inte postat om det då.

Förklara en gång till vad som är det kvarstående problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 16:31

Något otydligt, ja. Men jag menar att endast ca 10% av hårddisken läggs över till den externa disken när Time Machine ska lägga över ALLT första gången. Resten (massa bilder) backas inte upp. Efter detta, med endast 10% av hårddisken sparad, uppdaterar Time Machine allt nytt varje timme. Men det som inte lades in från första gången blir det aldrig någon backup på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 18:25
Ursprungligen av johan33:

Något otydligt, ja. Men jag menar att endast ca 10% av hårddisken läggs över till den externa disken när Time Machine ska lägga över ALLT första gången. Resten (massa bilder) backas inte upp. Efter detta, med endast 10% av hårddisken sparad, uppdaterar Time Machine allt nytt varje timme. Men det som inte lades in från första gången blir det aldrig någon backup på.

Du har inte råkat ställa in att inte allting skall backas upp?

Jag gör t. ex. ingen back upp av mitt musikbibliotek (av utrymmesskäl).

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 19:20

I systeminställningar/Time Machine/Alternativ står: Totalt inkluderat: 126,9 MB. Exakt vad Hårdisen innehåller. Det enda som är med i listan "Säkerhetskopiera inte" är den externa hårddisken.
Dessutom står det att den kopierar exempelvis 10 gb av 126,9 gb när Time Machine börjar köra över hela hårdisen första gången... men den bara slutar vid 14 gb ändå. Har gjort om detta tre gånger. Samma sak varje gång. Har kollat den externa i skivverktyg och den ska vara ok. Vad göra... hmmmm

Använder du Aperture? Enligt Apple så stökar det till det .... http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306853

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-11-16 17:45

Hejsan!
Är relativt ny på det här med Mac, har trivts bra med det hittills förutom att den varit inne för en HD crash och en DVD crash sedan jag köpte den för någon månad sedan..
Nu har jag uppdaterat från Tiger till Leopard som så många andra och har precis samma problem som johan33 har fast jag försöker endast backa ca 39gb och den backar bara ca 244,3mb per gång.. har försökt finna svar på detta överallt nu känns det som och vet verkligen inte vad jag ska göra och vill VERKLIGEN få TM att funka.. någon som vet om johan33 fick rätt på sin TM eller? Har inte programmet Aperture installerat. Formaterat om disken ex antal gånger utan någon framgång..

Mer än tacksam för hjälp!

1
Bevaka tråden