Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för TimeMachine-frågor & svar

Tråden skapades och har fått 197 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-09 12:06

säg att man uppdaterar till 10.5.1 men av någon anledning så tycker man att 10.5 kändes mer stabil hur skulle man göra då?

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2007-11-09 12:48

Jag gjorde min initiala backup med min externa hdd anlsluten direkt till min macbook och sedan pluggade jag in den i min Airport Extreme. Det var inga problem att få TM at hitta disken, men däremot hittar den inte backupen som är gjort. När jag kikar i Finder så är backupmappen bara några hundra mb, medan om jag pluggar in externa hdd direkt i datorn så är den på 45 gb. Någon som känner igen problemet? Skulle samma situation uppstå om jag har gjort hela min backup mot en hårddisk ansluten till Airporten, och sen vill återställa datorn vid en eventuell krash. Alltså att den inte hittar det som gjorts backup på när jag anlsuter disken direkt till min macbook.
Tack!

Ursprungligen av ferroz:

Jag gjorde min initiala backup med min externa hdd anlsluten direkt till min macbook och sedan pluggade jag in den i min Airport Extreme. Det var inga problem att få TM at hitta disken, men däremot hittar den inte backupen som är gjort. När jag kikar i Finder så är backupmappen bara några hundra mb, medan om jag pluggar in externa hdd direkt i datorn så är den på 45 gb. Någon som känner igen problemet? Skulle samma situation uppstå om jag har gjort hela min backup mot en hårddisk ansluten till Airporten, och sen vill återställa datorn vid en eventuell krash. Alltså att den inte hittar det som gjorts backup på när jag anlsuter disken direkt till min macbook.
Tack!

Skulle vilja bumpa detta inlägg då det inte besvarats.