Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DAT-station sökes akut…!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-16 10:41

Hej,

Har någon därute en bandstation för DAT-band att låna ut!?

Jag sliter just nu mitt redan korta hår;) med att försöka återskapa filer från gamla DAT-band, men den SCSI-anslutna bandstationen verkar inte vilja veta av banden ifråga.

Bandstation: HP SureStore DAT40 (C5683A) Rev: C908
Anslutning: SCSI via Adaptec 2930CU
MacOSX: 10.3.9
Retrospect: 6.0.204

Misstänker att det kan vara kommunikationsproblem mellan Retrospect & bandstationen, varför jag skulle vilja testa med en USB/FireWire-ansluten bandstation istället!!

Så,

Sitter du på en DAT-bandare som du kan avvara ett tag, så hör av dig till mig, via PM, eller per telefon: 070-5927687

- Torkel

Vi har en som ligger i en korg för att köras till skroten... en Denon nåt.
Radiostationen våran har haft den, knappt använd. Den kan du få mot avhämtning... synd att vi är 35 mil bort bara.

Vi har en Surestore DAT40 också som vi inte använder, men vi är ännu längre bort (Umeå).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 11:13

Tack alla som hört av sig & erbjudit sig att låna ut/donera sina DAT-spelare.

Case closed…

- Torkel

Fick du ordning på det hela?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 13:05
Ursprungligen av Johan S:

Fick du ordning på det hela?

Jodå…vars…:tveksam:

Alla band som jag testade gick att läsa…men dessvärre hittade vi inte riktigt allt vi letade efter…:(

- Torkel

Backup är alltid roligt. Där jag jobbar nu så hade dom en rolig katatrof några år innan jag började. Programmet hade rapporterat att backup tagits som den skulle, en gång varje kväll. När sen en datakrasch inträffade och saker skulle läsas tillbaka så var alla band tomma. Surprise

1
Bevaka tråden