Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC2002 : Jobs Keynote

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Börjar imorgon kl 1000 Pacific Time (blir väl 18-19 här va?)
Vad förväntar vi oss att han ska presentera och framförallt vad hoppas vi på att han ska säga?

Vi börjar väl diskussionen redan nu..

F ö hittar du hela schemat för WWDC här
En skön sak är "State of the union" seminarierna.. lagom tagna från något annat

[ 05 Maj 2002, 11:39: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-05 11:54

Nu ser man väl mest fram emot att Apple skall lansera lite intressant mjukvara. En välbehövlig uppgradering av OS X och kanske en del nya roliga applikationer runtomkring...

Mjukvara givetvis men vad?

10.2 skall ju visas, det må så vara, men sen..
QT6 + QTB ?
QTB är jag personligen rätt intresserad av.

10.2 Server eller andra prylar för OSXS skulle jag också vilja se.

Det här "core" snacket "som aldrig ska ha gjort förr" är jag också nyfiken på. Är det implementerat i 10.2 eller är det något helt annat?!

Think Secret skriver om rackservrar vilket även det är något i min smak.

Ja det finns många rykten att ta ur..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-05 12:17

Jo, OS 10.2 är väl nästan självklar nu och en QT 6 är ju också rätt efterlängtad. Jag, som nu har provat och använt mig av OS X under ett par månader, känner att det fortfarande saknas en hel del applikationer runtomkring systemprogrammet. Visst, det finns mycket "godis" att finna på t.ex. Versiontracker, men jag vill helst slippa att ladda ner massa småprogram och plugins hela tiden utan vill ha funktionerna integrerade från början i de stora applikationerna för att undvika ev. "buggar" och konfrontationsproblem. T.ex. är det rent skrutt ställt på scannersidan beträffande tillägg som fungerar på OS X...och ljudkortsidan är också bedrövligt klen!
En vidareutveckling av programvaran till iPoden vore ju också rätt trevlig!

Det kan komma en snabbare firewire i Powermacarna. Eller vad tror ni?

  • Medlem
  • 2002-05-05 12:48

kommer "gudstjänsten" sändas live på QT?

/majk

Verkar tyvärr inte så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-05 22:12

Tycker det har varit väldigt tyst om 10.2 den senaste tiden.
Visst har vi sett en del saker men nog fan kan man väl vänta sig mer än spring-loaded folders när det har tagit mer än ett halvår för Apple att utvecka det.

Kanske är det anpassningar för G5:an som har tagit tid?

10.2 med ett helt nytt filsystem! Jo just det...

Snart smäller det...

Hämtat från MacWorld:
"Enligt webbplatsen Your Daily Mac kan Apple komma att lansera sin första egna tvåknappsmus, som dessutom kommunicerar trådlöst via Bluetooth. "

Det har jag tjatat om sedan 90-talet. Klart Apple ska ha en tvåknappsmus med scrollhjul. Alla jag känner som arbetar med Mac dagligen har bytt sin mus till Logitech, Kensington eller liknande för att få detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-06 15:34

Snart är det dags...

  • Medlem
  • 2002-05-06 17:50

Om Steve Jobs keynote börjar 10.00 så blir det väl 19.00 här. US västkust ligger 9 timmar bort va?

Japp kl19.. därav min helgardering i första inlägget.. 18-19.. var lite osäker på om det var -8 el 9..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Japp kl19.. därav min helgardering i första inlägget.. 18-19.. var lite osäker på om det var -8 el 9..

Helgardering - ja, då får du lyssna på Billy Handsoms stryktipsförslag på fredag morgnarna på Power Hit Radio.

Det är alltid match nummer 10 som helgarderas

1
Bevaka tråden