Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alu iMacs World of warcraftprestanda?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå! Det borde ju finnas någon som kör World of Warcraft och en Alu iMac här på forumet. Hur mycket fps får man med det mesta påslaget (förutom full screen glow) då man kör instanser / är i Shattrath? Jag är nyfiken både på 20" (med Radeon 2600 kortet) och 24" (Radeon 2600). Flyter det bra helt enkelt?

Jag hoppas få veta i helgen, köper en ny iMac imorgon

Jag har bara testat har inte kört någon tung instance och det flyter på så vackert.
Bättre än min MBP. Så mer än så kan jag inte säga.

Låter spännande. Jag funderade / funderar på att skaffa en ny macpro men samtidigt inser jag att köper man en imac så kan man köpa ny burk varje år istället typ

Mer bang for the bucks så att säga, och eftersom att det enda spelet jag spelar är just Wow ( och kanske Starcraft 2 då det kommer) så känns det vansinne att lägga ut 35000, då jag kommer att använda datorn för lite musikskapande med Logic 8 och Reason 4. Dessa program funkar ju helt okej på min G5 som det är nu så....jag vetefan

Såvida du inte kräver en massa extern hårdvara för ditt musikskapande skulle jag gå på "en ny iMac en gång om året"-lösning.

Jag har kört det på min nya iMac 2.4 med 2GB med massor av plugins och det flyter på väldigt bra.

Låter perfa för jag håller på att packa upp min 24" nu

Ursprungligen av batmannen:

Låter perfa för jag håller på att packa upp min 24" nu

Grattis!

Tack tack!

Den rullar på snuskigt bra kan jag säga. Mer än nöjd än så länge. Har dock inte spelat sååå många minuter för det är en hel del att installera och fixa innan man är nöjd....

Ursprungligen av Gustav.E:

Grattis!

Grattis.
Berätta gärna när du är klar med allt och tagit dig genom Zul'Aman.

WoW flyter som en dröm, även i Shattrath på min nya 20" iMac med minsta grafikkortet och 3 Gb ram. Det borde innebära att det är toppenbra på 24"-aren!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-19 09:41
Ursprungligen av Gustav.E:

WoW flyter som en dröm, även i Shattrath på min nya 20" iMac med minsta grafikkortet och 3 Gb ram. Det borde innebära att det är toppenbra på 24"-aren!

Har du max på grafik inställningar?

Ursprungligen av poddan:

Har du max på grafik inställningar?

Har default, och allt är inte maxat.

Jag har testat att köra allt maxat på 24" och i Shattarath får jag mellan 35-55 Fps i 1900x1200 punkters upplösning. Kör dock inte mer än 1900x1200 24 bitar 1x, så den funkar fint

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-19 12:13
Ursprungligen av batmannen:

Jag har testat att köra allt maxat på 24" och i Shattarath får jag mellan 35-55 Fps i 1900x1200 punkters upplösning. Kör dock inte mer än 1900x1200 24 bitar 1x, så den funkar fint

testa att köra samma upplösning i Windows Mode. Det brukar ge fler FPS i Blizzards spel.

I och för sig, men jag är rätt nöjd med frameraten

Ursprungligen av Sidde:

testa att köra samma upplösning i Windows Mode. Det brukar ge fler FPS i Blizzards spel.

WOW rullar på skitfint på min alu 24". Nya uppdateringen för grafikkortet har löst alla problem med att datorn hängt sig för mig. Nu är jag 100% nöjd med min imac

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-24 16:50

Konstigt att ingen nämnt dessa länkar: Barefeats 1, Barefeats 2

1
Bevaka tråden