Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight råkade fixa fram "datorhistorik"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-16 00:55

Jag vet inte riktigt hur det gick till men jag upptäckte precis att jag har fått ett Finderfönster med en spotlight sökning som visar samtliga filer, websidor, email, låtar, foton etc jag har kollat på sen jag installerade Leopard, sorterat efter när jag senast öppnade filen. Lite häftigt att kunna se exakt vad man har gjort vid datorn de senaste veckorna (chockerande mycket facebook ), men hur gör man om den sökningen? Jag kan nämligen inte göra en ny "blank" sökning och sortera efter datum, så hur gör man?

Om du rensar historiken i din webbläsare (Safari/Firefox?) så ska du se att dina hemligheter försvinner. Vet däremot inte hur du lyckats för att söka på alla filer..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-16 09:01
Ursprungligen av Snabeldrake:

Om du rensar historiken i din webbläsare (Safari/Firefox?) så ska du se att dina hemligheter försvinner. Vet däremot inte hur du lyckats för att söka på alla filer..

Mina hemligheter hamnar aldrig i någon historik (iaf lokalt) Men frågan är som sagt hur Spotlight lyckades gräva upp alla filer. Jag använder inte Spotlight särskilt ofta, är hyfsat säker på att jag inte har gjort den sökningen själv...

Testa att skriva skriva någonting i spotlight rutan, välj sen visa alla, ta bort alla tecken i sökrutan. Menar du det?

Har du timemachine igång? Har sett men inte prövat själv att man kan göra spotlight sökning när man är i timemachine och ska återställa filer... Då kan man tydligen även se gamla filer som är borttagna. Fick du även upp sådant?

1
Bevaka tråden