Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte sidan att starta.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 23:01

Har ett problem.
Jag har gjort en enkel hemsida åt en polare företag som jag gjort profilen till, när jag kör den på min server så startar den utan några problem, men när jag laddar upp den till deras server så startar den inte först man skriver ut hela index dvs, ]www.xxxxxxxxxxxxx.se/index.html

Vad kan det bero på?

/F

Det kan vara webbservern som inte är inställd på att använda index.html som default-sida, och letar istället efter index.htm. Pröva att byta filändelse till .htm så kanske det funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 00:20

Tja, tack för ditt snabba svar..
Men jag har redan testat just den grejen men det funkade inte heller, det som är mest oklart är att man får detta meddelande när man går in på sidan, dvs att man ska ladda ner någon fil?!? och det är en mpeg med exe ? fattar nada.. Är iof inte någon www kille, tar snabbt stopp när jag springer på patrull

Att du får ett resultat som är .exe är mycket förbryllande.. Helt klart bör du kontakta webbhotellet och be dem lösa det pronto.. Om en webbserver/webbkatalog inte är korrekt konfigurerad och inte skickar rätt headers till klienten kan man ibland åka på nedladdningspromtar på scriptfiler. Antagligen är någonting grovt felkonfigurerat och det är enklast att låta webbhotellet titta på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-16 00:49

Japp,,
Snackade med dom som höll i servern och det var tydligen lite knas, så nu så funkar den som den ska.

/F

1
Bevaka tråden