Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är @mac.com-mail gratis?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag läste någonstans att det är gratis med en @mac.com adress. Jag har ett trial-konto på .mac som jag kör i iChat. Sen testade jag att lägga till adressen i Mail, men där verkade den inte ta lösenordet, så det funkar väl inte. Jag är inte intresserad av att betala för .mac.

mailen är inte gratis. Du måste betala för ett .Mac konto för att få tillgång till den igen.

Ah, misstänkte nästan det... Skumt att iChat funkar då!
Tack för svaret

Ursprungligen av paperscratcher:

Ah, misstänkte nästan det... Skumt att iChat funkar då!
Tack för svaret

Inte så skumt, iChat funkar och kommer att fungera.
Men att skicka och ta emot epost, funkar inte förrens du köper tjänsten.

Kommer min @mac.com adress aldrig "gå ut"? Menar jag betalar inte för det, kör bara det i iChat. Vet ju inte om jag vågar "satsa" på detta screen name om Apple får för sig att ta bort det eftersom jag inte betalar. Nu "blockerar" jag ju ett ID, som kanske någon annan vill ha och gärna betalat för.

Någon har säkert koll på detta!

Varför inte gå till AIM.com och sätta upp sig för ett gratis konto där?

AIM och iChat är samma sak, protokollmässigt.

Vill du sedan prata med dina PC-kompisar kan de ladda ner AIM Professional (så de får videoversionen, fortfarande gratis).

Ursprungligen av Goflorp:

Varför inte gå till AIM.com och sätta upp sig för ett gratis konto där?

AIM och iChat är samma sak, protokollmässigt.

Vill du sedan prata med dina PC-kompisar kan de ladda ner AIM Professional (så de får videoversionen, fortfarande gratis).

Jag har AIM-konto, det är ju bara det att mac.com-adress är jäkligt kaxigt

Egentligen så spelar det ju ingen roll, jag är mest nyfiken på om mac-adressen en dag tas bort och alla kontakter är borta.

Ska kolla upp AIM Pro!

fixa en @mac.se för halva priset. Dubbelt så kaxig dessutom

1
Bevaka tråden