Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.MAC kommer du betala?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer inte betala över 1000 kr för det iaf.
Använder bara mailen. Och det är lite väl mycket pengar.

Och måste man då betala för att köra iChat? Eftersom mailen kostar? Alt måste man signa up på AOL.. Ahhh...

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2002-07-18 06:52

Kommer inte heller att betala. Tycker att det stinker. Precis som "Christopher" så använder jag bara mailen. Så varför kunde dom inte ha kvar gratis mailen till oss som använder bara mailen och till dom som vill använda dom andra funktionerna så får man betala.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-07-18 08:17

AIM-klienten är kostnadsfri att använda och registrera, så ichat borde vara gratis.

Nej jag tänker inte betala, men det finns tydligen uppgifter hos Apple om att man ska kunna konvertera tjänsten till att enbart gälla mailen i fortsättningen. Jag har försökt men knappen för "Konvertera" dyker aldrig upp så allt är en gåta just nu... där står följande:

Converting your .Mac trial account to an email-only account

IMPORTANT: If you choose to convert your trial account to an email-only account, all your data files on Apple´s servers (except for email messages) will be removed. Other .Mac
services, such as iDisk, HomePage, Backup, and Virex, are not accessible to email-only accounts.

To convert your trial account to email-only, go to www.mac.com. Click Account in the .Mac menu bar, then click the Email Account Management button. Enter the member name
and password of the trial account you´d like to convert, then click Convert.

Print your account information for future reference, then click Continue.

Kanske fattar jag det fel men det förefaller som att jag först måste betala för "provperiod" för att sedan kunna hitta en knapp för att kunna avbeställa allt utom mailen... om någon lyckas bättre än jag så ropa högt, vill gärna ha kvar själva mailadressen

[ 18 Juli 2002, 08:55: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-18 08:48

Så klart att iChat är gratis att använda.

Vad som kommer att kosta pengar är om du vill använda ditt .mac-konto som screenname. Men du kommer ju kunna regga ny användare precis som i vilken IM-klient som helst.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-18 10:59

Tycker Apple gör en miss som gör det så dyrt och stort. De missar att användare som vill ha så mkt webbutrymme oxå vill ha sin egen domän. Jag betalar dryga tusen för DNS/webb/POP.

Hade vart bättre att bara göra det lite bättre/större och ta $20 om året... då hade väl nästan alla som har ett konto nu betalat för att ha kvar det... sen kan de ju alltid smyghöja/förbättra efterhand.

Blir till att köra gratis email varianten.

//mattan

De borde ha gratis .Mac/iTools för alla som KÖPER Mac OS X. Lösningen är att skicka med en kod med varje sålt system och enbart tillåta en registrering per kod (alternativt att man registrerar med serienumret).

Det var bra när iTools var en gratis tjänst som ingick när man köpte Mac OS 9.

Varför skapa ett ny diskussion med samma namn Christopher?

Dessa rykten om mail bara .mac tjänst tror jag är ett misstag. Jag har sett hjälpsidan i fråga, men om man följer instruktionerna så saknas knapparna som hänvisas till.

Att Apple skulle introducera en .mac mail bara tjänst skulle skapa en storm bland de som redan har betalat för fulla .mac tjänsten i tron om att det inte fanns något alternativ för att få behålla sin mailadress.

Den är tråden verkar har råkat postas två gånger av Christopher, kan inte nån Guru låsa denna, eftersom den andra tråden är mycket längre, är två sidor redan?

1
Bevaka tråden