Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara siffror när man skriver?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kompis har en MacBook med Tiger. Helt plötsligt kommer det bara siffror när han skriver på tangentbordet? Vad är detta?? Aldrig vart med om nåt liknande..

Num lock?

/John

Alltså på bokstavs-tangenterna...?

Kolla så att han inte har F6, dvs num lock påslaget.

/John

Det löste sig tydligen genom att han startade om datorn en eller två gånger... Men finns det någon sådan funktion? Eller var det nåt som buggade?

Ursprungligen av Anders Båth:

Det löste sig tydligen genom att han startade om datorn en eller två gånger... Men finns det någon sådan funktion? Eller var det nåt som buggade?

Ja, det finns en sådan funktion på de flesta bärbara datorer. Trycker man på num lock (normalt F6) så fungerar höger sida av tangentbordet som numeriskt tangentbord. Ta en närmare titt på vad som står skrivet på dem så ser du att det står siffror på en del av dem.

Jag vet inte, men om jag trycker in F6, num lock, på min MacBook Pro så blir det siffror när jag skriver på tangentbordet.

/John

Du har redan fått svaret två gånger

  • Medlem
  • 2007-11-15 12:13
Ursprungligen av Mats Björnström:

Du har redan fått svaret två gånger

Tre, faktiskt...

Ja och varje gång tyckte jag att han frågade igen!

Det finns en tangent på F6 som heter "num lock".

(ville också vara med )

Håller man in Fn och trycker på de knapparna får man samma resultat som om man hade haft num lock på.

1
Bevaka tråden