Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples nya serveradmin system

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Mike Margolis author of pic2icon, mp3 alarm clock, bubblex, phaderx, and cocoa sprite kit. currently a senior at uc berkeley studying electrical engineering and computer science. working for apple on next generation server administration software and running his web hosting company, axis productions"

??

Undrar vad det kommer innebära?

*hoppas* Att Apple håller på att bygga ett helt nytt GUI baserat server admin verktyg. För alla delar i servern!

Något dom verkar ha försökt sen första början men då med pajas konster, under Jaguar är det ju bättre men långt ifrån fulländat..

Kanske fulländningen kommer nu
Fast jag vet inte riktigt vad den där Mike skulle kunna bidra med.

MP3 alarmclock o pic2icon känns inte direkt som något server-enterprise kunnande..?!

[ 21 Oktober 2002, 11:52: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

  • Oregistrerad
  • 2002-10-21 16:02
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
*hoppas* Att Apple håller på att bygga ett helt nytt GUI baserat server admin verktyg. För alla delar i servern!

Som fungerar på Windows-plattformen också, kanske en Javaapplikation. Detta borde vara en självklarhet om Apple vill in i serverhallarna. Man får liksom smyga in XServe bland hermelinerna (sysadm)

NEJ inte JAVA!!! För guds skull. Jag vill inte ha ett administrationsverktyg som är segt, buggigt och som fungerar 10 ggr bättre på PC = java-program

  • Oregistrerad
  • 2002-10-21 23:11

Hmmm...

Det kommer komma en massa inom de närmsta 12 månaderna. operativet kommer få en massa nytt både på klient och serversidan om man får tro snacket mellan pauserna...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
NEJ inte JAVA!!! För guds skull. Jag vill inte ha ett administrationsverktyg som är segt, buggigt och som fungerar 10 ggr bättre på PC = java-program

Nja, alla java program är inte sega. Har sett en del java program som fungerar rätt så uselt under Windows (100% pure java) men som vilket annat program som helst i OS X.

Man ska inte jämnföra med Limewire.

Det smartaste vore att Apple gjorde lite som Tenon. Fast ännu bättre. Med gui appliaktion + webbbaserat gränsitt. Då kan du ju köra administartionen på en pc, eller på en mobiltelefon i teorin.

Java kan var minneskrävande, åtminstone den grafiska delen. Däremot behöver det inte vara segt. Och buggigheten beror på programmeraren i första hand (givet att JVMen på OSet i fråga är bra). Och givet att OSet inte är en soppa... he he

Jag har ännu inte stött på ett java-program som jag upplevde som snabbt. Tipsa gärna...

Inget adminsystem i Java snälla.

Det är det grafiska som segar ned det. När det ex gäller dynamiska websidor/databaskopplingar är inte Java segt (Servlets etc).

Men Java lämpar sig ju inte för allt. Quake i java vore mindre kul...

Jag har gjort ett bokningssystem i Java (kopplat till en mysql-databas). En applikation alltså, inte ett webbgränssnitt. Det flyter på bra, även om det är en beta (anser jag...) Har varit i gång i ett antal månader på ett ställe.
Men det kräver ju ingen större snabbhet i det grafiska gränssnittet.

Tänkte lägga upp det för nedladdning nån gång. Skall bara ta mig samman att göra en lite mer Macig version. och en databas som nås via Internet, så man inte behöver ladda ner den också. Nån gång som sagt...
(har vi hört det förut? he he)

1
Bevaka tråden