Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphoto problem efter Leopard installation

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 21:29

Installerade Leopard häromdan och passade då också på att formatera hårdisken. Flyttade således över alla viktiga filer till en extern hårdisk, och skyfflade därmed tillbaka dom när Leopard var installerat.

Dock så får jag inte till det med mina bilder. När jag drar dit "Iphoto Library" ikonen in i Iphoto kommer den här rutan som det står:

"Unreadable files: 1

The following file could not be imported. (The file is in the Iphoto Library.)"

Jag fårstår bara inte varför det inte fungerar. Den säger att filen inte är läsbar..?? Det är ju försjutton "Iphoto library" filen jag vill dra in, den om någon fil borde ju Iphoto kunna läsa...??

Har funderat på att bara dra in själva bildfilerna, fast då kommer jag ju behöva organisera om hela biblioteket, vilket inte känns så lockande med ca 5000 bilder.

Så snälla hjälp mig!

Är väldigt tacksam för svar.

flytta iphoto library till bilder-mappen i din hem-mapp så hittar iphoto alla bilder automatiskt.

Tyvärr fick jag samma problem när jag uppdaterade mitt iphoto. Numer måste man exportera filerna från Iphoto och sedan exportera dem. Det som tidigare gick, dvs kopiera iPhoto library funkar inte längre helt, vissa foton blev förstörda för mig och visade bara en thumnailbild men själva filen för själva fotot finns inte längre. Läser man sedan i hjälpen står det att man om man inte vill ha förstörda filer måste exportera.

1
Bevaka tråden