Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur öppnar jag äldre iWeb-arbeten med ominstallerat program?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västervik
  • 2007-11-14 22:48

Installerade om mitt system (Leopard) och sedan bl.a iWeb 08. På en extern hårddisk hade jag kopior på tidigare iWeb-arbeten men förstår inte hur jag ska öppna dem.
När jag startar iWeb så är det en bara en tom webbplats. Kan man inte importera de gamla webbplatserna?
Någon som kan vet?

Lägg in filen Domain i användare/bibliotek/application support/iWeb så ska du få se att det fungerar.
/Roffe

  • Medlem
  • Västervik
  • 2007-11-15 07:57

Och var hittar jag filen Domain?
/Anders

  • Medlem
  • Västervik
  • 2007-11-15 08:19

Aha! nu begrep jag. Tusen tack för hjälpen!
/Anders

Tusen tack från mig med! Satt just och kliade mig hur i h-e jag skulle få över min dotters flera dagars jobb i iWeb till familjens nya dator.

Tack!
Lennart

  • Medlem
  • Västervik
  • 2007-12-06 21:41

Du Lennart...vet du svaret på detta också?
Varför är mina sidor gjorda i iWeb 2.02 så sega på PC/Explorer? Vissa klagar att de knappt kan öppna mina sidor. Att rulla sidorna tar evigheter. Någon som vet svaret?

  • Medlem
  • Västervik
  • 2007-12-06 21:42

Du Lennart skulle det inte vara....utan Du Roffe.....

Vid uppgradering, efter omformatering av hd, så har även jag tappat bort länken via iWeb till min publicerade hemsida. Ingen backup finns på iWeb-materialet men det ligger kvar på .mac kontot via iDisk. Jag är nog inte så klok som ni andra för jag fattar inte det där med "Domain" som Roffe tipsade om. Snälla, hjälp mig. Hälsn Claus

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-01-07 00:19
Ursprungligen av Stgaard:

Vid uppgradering, efter omformatering av hd, så har även jag tappat bort länken via iWeb till min publicerade hemsida. Ingen backup finns på iWeb-materialet men det ligger kvar på .mac kontot via iDisk. Jag är nog inte så klok som ni andra för jag fattar inte det där med "Domain" som Roffe tipsade om. Snälla, hjälp mig. Hälsn Claus

Filen som heter "domain" finns i din hemmamapp/application support/iweb
Denna fil är lätt att glömma av när man raderar sin tidigare installation eller liknande, men utan denna fil är det bara att börja om med sin hemsida,
Trots att filerna för själva hemsidan ligger på t.ex. din idisk.
Din domainfil placerar du på samma ställe i din nya installation.

Tack, då är det bara att börja om från början...
Kan man, utan problem, radera filerna för hemsidan på iDisk? De gör ju ingen nytta längre

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-07 13:58
Ursprungligen av Stgaard:

Tack, då är det bara att börja om från början...
Kan man, utan problem, radera filerna för hemsidan på iDisk? De gör ju ingen nytta längre

Öppna din iDisk - öppna mappen Web - öppna mappen Sites - släng allt där (förutom _gallery om du har någon sådan där).

Tack mjg

1
Bevaka tråden