Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

en simpel musikvideoskaparklient.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej hej!

jag är i snabbt behov av ett enkelt, gratis och funktionellt program för att sätta ihop lite avifiler med.
windows movie maker var tillräckligt, tills jag insåg att det inte går att överlappa film. (eller?)

tackar tackar.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-11-12 21:28

Prova MPEG Streamclip?
Har använt det en tid på min Mac och är mycket nöjd med det.
Riktigt proffsigt då det mesta går att ställa in.

Jag försökte först med FlipForMac men insåg snabbt att det inte räckte för mina behov.
Enda nackdelen är att filerna blir ganska stora och det det kräver lite finjusteringar tills man fått det att jobba som man vill.

http://www.squared5.com/

tack tack. men jag fick direkt problem.
videofilerna jag ska använda är .3gpp-filer (sony ericsson) konverterade till .avi (mp4 xvid) med programet SUPER. när jag lägger in dessa .avi-filer i mpeg streamclip så visar den bara en vit filmsnutt och programet tycks låsa sig under tiden.
hm..

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-11-15 00:18
Ursprungligen av imported_appe:

tack tack. men jag fick direkt problem.
videofilerna jag ska använda är .3gpp-filer (sony ericsson) konverterade till .avi (mp4 xvid) med programet SUPER. när jag lägger in dessa .avi-filer i mpeg streamclip så visar den bara en vit filmsnutt och programet tycks låsa sig under tiden.
hm..

Aj, det var jui nte bra. Men jag visste ju inte att det var 3gp-filer. :^/

Ursprungligen av oqvist:

Aj, det var jui nte bra. Men jag visste ju inte att det var 3gp-filer. :^/

nemas, programet fungerar ju utmärkt för alla filer utom konverterad 3gp! tack

ok.. nu har jag fixat lite. med SUPER gjorde jag om 3gpp-filerna till avifiler med xvid som encoder.
jag kan spela filerna, men de blir 2 sekunder långa och hackar.

bah.

Wax är en enkel editor som stödjer AVI och eftersom du redan har SUPER kan du konvertera till vad än du behöver.

Wax har gott om presets för övergångar, effekter osv.

http://www.debugmode.com/wax/

hej igen, här är låten som videon ska vara till. låten är i slutskede men inte riktigt färdig.

SPARK

similaritet: underworld/average-techno/p3-dans-dansant.

1
Bevaka tråden