Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa CAD programmet för mac?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen konventerat över till mac. Än så länge är allt frid och fröjd. Jag har lyckats hitta många av de gamla programmen jag körde på PC. Saknar det inte alls. Men dessvärre blir jag ständigt påmind om PC på jobbet.

Jag är byggnadsingenjör och har arbetat mycket i autodesk autocad architecture som jag har förstått endast finns till PC. Nu är det så att jag skulle vilja att slippa släpa med mig en dator med hem för att sitta och jobba i PC miljö.

Men till problemet är att jag som konstruktör måste kunna rita olika byggnadsdetaljer. Jag har hittat archicad som jag tycker om att pilla med, men dessvärre verkar det mer ett program som är riktat till arkitekter. Vilket är det bästa CAD programmet för att rita detaljer och olika konstruktionslösningar på mac?

Enligt mig är det bästa att köra AutoCAD på Windows via Boot Camp.

  • Medlem
  • 2007-11-14 22:00

Archicad är för arkitekter men det kanske är nåt ändå?

det är jäkligt ont om bra cad-progg för mac, så det bästa/enklaste är nog bootcamp..

Ursprungligen av hordur:

Archicad är för arkitekter men det kanske är nåt ändå?

det är jäkligt ont om bra cad-progg för mac, så det bästa/enklaste är nog bootcamp..

Kan ÄNTLIGEN vi slippa höra att det inte finns CAD-program till Macen! Färre än på PC ja, men sök på Apples sökmotor så hittar man nästan 150 produkter.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-11-14 22:56

ArchiCAD är grymt - känner till några feta Macbaserade arkitektkontor som kör AC. Det är tydligen "nästan" helt transparent med AutoCAD - det är visst bara om man använder många "lager" det kan strula. "Slutna" kontor kan dock mycket väl köra ArchiCAD och Mac.