Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extremt långsam Lacie 500gb

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-14 17:09

Jag köpte nyss en ny Lacie 500gb med "alla" portar. USB2.0 FW800, FW400 och till och med eSata vilket jag inte kan eller behöver använda.
Problemet är att när jag kopplar in den i min MBP så är den extremt långsam att kopiera till! Den avbryter till och med kopieringen och säger att det tar för lång tid? Jag har testat alla utgångar utom esata! Fattar ingenting. Jag har testat den på en polares PowerBook och då funkade den utan problem. Jag har andra diskar som fungerar utan problem. Jag är helt förvirrad!

Någon som har upplevt något liknande?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2007-11-14 17:38

Min Lacie 500GB (Porsche med enbart USB) fungerar bra, mycket nöjd med överföringshastigheten.

Har aldrig varit med om att en kopiering har avbrutits. Och om den fungerar i andra datorer måste det vara din dator du får koncentrera dig på att felsöka.

Testa att inte ha något annat inkopplat, som annars kan störa!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-14 18:19

Det roliga är att jag har plockat ut alla enheter, startat om, kört diskverktyg (allt ok)... det går lika långsamt som att suga upp en elefant genom ett sugrör.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-14 19:13

Testa att ladda ner LaCie Update Tool och kolla om du behöver uppdatera mjukvaran i disken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-03 16:36

Ville bara meddela att jag lämnade tillbaka hårddisken till butiken jag köpte den ifrån och nu har jag fått en ny från Lacie.
Fick inget svar om vad som var fel.

1
Bevaka tråden