Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Sverige har fått order om aatt sälja Powerbooks.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De Powerbooks som de anställda har.
Det inenbär bara en sak. Det kommer nya Powerbooks snart. Riktigt snart.

Detta har jag fått veta från Apple själva.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-16 08:57

Hur kan man lägga vantarna på en sådan då?

Så trevligt!

För det första skulle jag vilja ha detta under rykten.

För det andra, jag har hört från Apple att dom ska bygga en stor lego båt.. (det säger liksom inte så mycket med .. jag har hört)

För det tredje, jag tvivlar på att Apple anställda ska sälja sina jobb datorer.. Förmodar att det är Apple som äger burkarna och inte de anställda. Så ska Apple byta ut så är det nog inte de anställda som står för bytet.

Det är en av fördelarna med att jobba på Apple. Man kör de senaste maskinerna, verkar det som. Trevligt.

Flyttar tråden till vårt forum för rykten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 10:20
Citat:

quote: Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
För det andra, jag har hört från Apple att dom ska bygga en stor lego båt.. (det säger liksom inte så mycket med .. jag har hört)

Var läser du ...-jag har hört?

Citat:

quote: För det tredje, jag tvivlar på att Apple anställda ska sälja sina jobb datorer.. Förmodar att det är Apple som äger burkarna och inte de anställda. Så ska Apple byta ut så är det nog inte de anställda som står för bytet.

Nu spelar det nog inte så stor roll vad du tvivlar på eller förmodar eftersom Mattias fått inside info...

Det här bekräftar ju ett rykte som pågått en tid nu...Trevligt!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 10:23

Om detta rykte verkligen stämmer så borde PowerBooken få ett nytt skal. Kanske är det Superdrive dags? Ett nytt skal/utseende, borde sänka den gamla modellens värde rejält. Och det kunde kanske förklara Apples säljrekommendation.

Nu trissas förväntningarna upp sådär löjligt igen.

Alla har väl varit ense om att det skall komma en reviderad Powerbook.. nu verkar det troligaste att den kommer i januari (kommer den tidigare så är det ju bara kul)

Att Apples anställda anmodas sälja sina datorer (som jag fortfarande inte tror på, det är ju Apple som äger dom misstänker jag) är inte konstigare än att dom vill rensa ut så alla får den nya som troligen innebär bluetooth inbyggt. Många på Apple har bluetooth telefoner det vet jag. Kan vara lättare o kränga produkter om man själv använder dom misstänker jag.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Nu trissas förväntningarna upp sådär löjligt igen.

Tja, du är väl den som brukar bli mest besviken oftast va? Man får ju som alltid ta rykten med en nypa salt förstås. Och även med en nya sunt förnuft. (Det fanns folk här på 99mac som på allvar trodde det skulle komma G5 i januari detta år. Jag säger bara synd om dem, som inte skiljer på önsketänkande och verklighet.)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Alla har väl varit ense om att det skall komma en reviderad Powerbook.. nu verkar det troligaste att den kommer i januari

Var har du fått det ifrån? Jag tycker fortfarande det mesta tyder på att det kommer tidigare än så, antagligen mot slutet av denna månad.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 11:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Nu trissas förväntningarna upp sådär löjligt igen.

Jo, jo. Men det är en ryktestråd det här. Jag tror att du har rätt angående Bluetooth. Men eftersom Airportsignalen knappt klarar av att tränga igenom Tibookens nuvarande skal, så borde det vara ännu svårare med bluetooth? Vet någon hur det ligger till med den saken?
:rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Earth:
[QB]

Citat:

quote:

Nu spelar det nog inte så stor roll vad du tvivlar på eller förmodar eftersom Mattias fått inside info...

QB]

Jo tjena. Tänk om man skulle tro på all bullshit "inside info" som flödar runt här. Då skulle man ju gå runt och vara permanent besviken eftersom de nästan aldrig stämmer. Som t ex all "inside info" om när Mac OS X uppdateringar ska släppas. När stämde en sån sist??

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
Men eftersom Airportsignalen knappt klarar av att tränga igenom Tibookens nuvarande skal, så borde det vara ännu svårare med bluetooth? Vet någon hur det ligger till med den saken?
:rolleyes:

Bluetooth kommer nästan helt säkert inte påverkas alls. Går inte in på tekniska detaljer, men jag har god erfarenhet av Bluetooth.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 12:44
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
[QB]
Att Apples anställda anmodas sälja sina datorer (som jag fortfarande inte tror på, det är ju Apple som äger dom misstänker jag)[QB]

Titeln till tråden lyder "Apple Sverige har fått order om aatt sälja Powerbooks."
Citat från brödtexten "De Powerbooks som de anställda har."

Detta tolkar jag som att det är Apple Sverige som skall sälja burkarna och inte de anställda, dock gäller det burkarna de anställda använder.

[ 16 Oktober 2002, 12:46: Meddelandet ändrat av: Lempa ]

Det finns gott om Powerbooks hos distributörerna, med ytterligare leveranser väntade om ca 2 veckor.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 14:55

Bägge modellerna är slutsålda i England, i alla fall hos www.johnlewis.com

Sorry, this product is currently out of stock.

Fast det behöver inte betyda nått... :rolleyes:

Jag försökte fiska lite mer idag om detta.
Ingen vill säga något. Men de sa bara något tyst om att den bara ska boota i OS X. Men detta är enbart rykten och mina tolkningar.

Men kommer den hoppas jag på inbyggt bluetooth, bättre airport-mottagning(!!!) och så snabbare så klart. Bättre grafik och det vanliga.

Då kanske jag byter.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Jag försökte fiska lite mer idag om detta.
Ingen vill säga något. Men de sa bara något tyst om att den bara ska boota i OS X. Men detta är enbart rykten och mina tolkningar.

Jag kan knappt bärga mig...............................................

(OBS! IRONI)

[ 16 Oktober 2002, 22:29: Meddelandet ändrat av: Rickard A ]

Mattias: Omd et är så som du säger i det sista inlägget så borde det ju innebära att det inte är förrän i Januari som de nya kommer, eftersom Apple själva sagt att det inte är förrän då de bootar enbart i X:an.

Jag tror inte heller att de kommer något innan Januari. Jag hoppas på ett otroligt stort MW med en helt ny produkt linje!

Men men det är vad jag vill det. Det har ännu inte hänt att Steve har lyssat på min vilja.

Apple har ju dessutom lite rabatter o dyl som pågår till sista december.
Så MW i januari tippar jag som troligast tidpunkt för en sådan lansering.

Vad gäller övriga rykten så börjar fler o fler tänka i samma banor. Däremot kanske iBooken får sig en revidering tidigare.

(macrumors.com, macosrumors.com mfl)

Sen kan jag tillägga att jag faktiskt tolkade den inledande texten fel Apple Sverige har fått order att sälja deras Powerbooks.. o inte Apple Sverige ger personalen order att sälja sina PBs.. som jag läste..

[ 17 Oktober 2002, 11:14: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

1
Bevaka tråden