Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har nåt på gång... snart!

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En kille som brukar ha hyfsat god inblick i vad som komma skall är Maury McCown (RAILhead Design) och han skriver följande idag:

Apple Has Something Up Its Sleeve…
The heading says it all, so keep your eyes peeled — Apple has something coming our way VERY soon…

Det har ju spekulerats i ny PowerBook och 10.2 tidigare än väntat, men jag har faktiskt ingen aning om det är nåt sånt eller nåt helt annat. Återstår väl bara att vänta spänt, som vanligt...

Spännande, spännande! Jag läste igår att 10.2 kommer ge oss mycket gott (även ett stort hopp i prestandan).

  • Oregistrerad
  • 2002-04-25 18:30

Det skulle verkligen vara värdefullt för oss med G3 processor. Då skulle min iBook vara nästintill fulländad. Det är just rappheten i X som speciellt saknas.

[ 25 April 2002, 18:42: Meddelandet ändrat av: -David- ]

  • Oregistrerad
  • 2002-04-25 19:53

Hittat på macnn:s forum:

"When asked about videoconferencing, Jobs ripped on all the current options out there and said "stay tuned," so there may be an iConference or iTalk in the future." Källa pzone.com

Nå kan detta vara det, iof inte så väldigt revolutionerande men alltid något sa…hmfp.

[ 25 April 2002, 19:55: Meddelandet ändrat av: -David- ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Spännande, spännande! Jag läste igår att 10.2 kommer ge oss mycket gott (även ett stort hopp i prestandan).

Jag läste en tråd på Apple Insider där en kille påstod sig veta att just prestandan skulle vara betydligt bättre i 10.2. En del andra var skeptiska och sa att folk med programmeringskunskaper påstått att det utrymme för förbättringar i OS X var ungefär samma som den förbättring 10.1 innebar. Men den här killen hävdade alltså att det skulle ge mer än så. Vi får väl se... skulle ju inte skada om det faktiskt var sant...

  • Medlem
  • 2002-04-25 20:08

Nackdelen med stora förändringar är ju tyvärr att program kan sluta att fungera... Nåja, hoppas det blir bra.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
En del andra var skeptiska och sa att folk med programmeringskunskaper påstått att det utrymme för förbättringar i OS X var ungefär samma som den förbättring 10.1 innebar.

Tror inte någon (utanför Apple) är kvalificerad att göra den bedömningen... jag menar, hur kan man veta det utan att känna till hela operativsystemet och hur exakt Apple valt att skriva det?

På utvecklarmässan lär det ha funnits en 10.1.5 version - kanske den släpps innan och att vi får vänta tills i sommar innan 10.2 ser dagens ljus. Själv dör jag inte av att vänta, huvudsaken att dom gör allt rätt. Det är väl änndå under detta året som alla tyngre program släpps, krävs nog för att vi ska se rejäla hastighetsökningar... tålamod var dagens lilla ord

Vilken utvecklarmässa? Du tänker inte på WWDC va? Den har ju inte varit ännu...

Det jag läst om 10.1.5 är det som Think Secret skrev.

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-04-26 10:45

Det kommer något "spännande" på WWDC enligt säkra källor på Apple

Ja det är troligen det där iConference eller iTalk eller vad nu namnet blir.

Sen om jag tycker det är så spännande återstår o se. Jag skulle hellre se att 10.2 och QT6/QTB släppas omgående..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Vilken utvecklarmässa? Du tänker inte på WWDC va? Den har ju inte varit ännu...

Sorry... det är jag som snurrat till det... läste om 10.1.5 någonstans... kan det ha varit i samband med bolagsstämman häromdagen, minns inte.

iConference eller iTalk... snacka tråkigt.

Jag vill se ny hårdvara och 10.2

Håller med, skit tråkigt..

  • Medlem
  • 2002-04-28 20:05
Citat:

quote:Håller med, skit tråkigt..

Skit hur du vill. Tråkigt eller spännande. Men skrivihop.nu!

I övrigt håller jag med. En videokonfagrej känns inte så spännande oavsett vad den heter (iCom, iCandy, iSee).

10.2 (som ska vara en stor förbättring) och ny hårdvara, gärna en uppdatering av iTunes, iPhoto osv.

En videokonferensgrej är inte vad som står högst på min lista, men om Jobs släpper en sådan är det nog något som får konkurrenterna att blekna, likt dom gjorde med iTunes eller iPod. Och det i sig kan ju vara lite fräckt att se. Tänk om dom skapat en lämplig kamera också?

Det gäller för Apple att utnyttja den lojala kundbas de har och "think outside the box", med fler tillbehör och mjukvara. Varför inte liksom?

Apple tänker visserligen redan "outside the box", men de kan gå längre.

Har inget emot en kamera eller ett konferansprogram, så länge det jag nämnde ovan också kommer.

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-04-29 09:43

För att referera till mitt föregående inlägg tror jag ganska starkt att det är 10.2 som är det "spännande" som släpps på WWDC.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-29 10:50

Applestore har stängt - "We are busy updating the store for you and will be back within the hour".
Vad kommer tro?

Fräckt! Både svenska och amerikanska är stängda! Det *brukar* betyda nya saker, det är ett som är säkert!

En uppdaterad PB Ti ?
667MHz + 800MHz kanske?

800 Mhz PBG4 finns på Applestore nu!

/JO

800MHz PowerPC G4
1MB L3 & 256K L2 cache
133MHz system bus
1GB SDRAM memory
60GB Ultra ATA drive
Combo Drive (DVD-ROM/CD-RW)
ATI Mobility Radeon 7500
w/32MB DDR video memory
Gigabit Ethernet
56K internal modem
1 FireWire & 2 USB Ports
AirPort Card Included

Apple säljer en DVI-ADC adapter för att ansluta Radeon mobility-kortet till en Apple Studio display!! Kostar $998 med 17´ skärm!!

/JO

Låter som en rimlig gissning Jürgen, det är den dator som ligger främst i kön att uppdateras och det är också rimligt att Apple *inte* vill visa hårdvara på WWDC, utan ta det separat. Så gjorde ju för ungefär ett år sedan med iBooken.

Åh tusan, jag var lite sen där med att skicka... fast jag behöver inte ändra det i efterhand, det stämde ju!

Vad sägs om en Emac ? E is for education..

17tums skärm,G4 o.s.v ?

Bevaka tråden