Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte USB-hårddisk

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-11-08 20:26

Hjälp!

Nu har jag problem.
Min macbook låste sig (ingen aning om varför), de fanns inget annat att göra förutom att starta om den med on/off knappen. Efter omstarten hade en partion på en usb-hårddisk försvunnit, en annan usb hårddiskar försvunnit helt och hållet (finns inte ens i skivverktyg).
hur gör jag för att få tillbaka min hårddisk. helst med innehållet i behåll?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-08 23:51

Det låter som det jag råkade ut för i tisdags! Jag tappade kontakten med min USB disk och även två USB-portar på datorn(iMac) slutar att fungera. Efter två ombootar så hittas disken igen, men den går ej att reparera med "Skivverktyg" Det jag gorde var att formatera disken igen, så nu funkar det som vanligt igen.. även USB portarna?!? Hoppas att det ordnar sig för dig och du kan rädda innehållet.

/J

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-11-09 15:14

jo nu har de fixat sig, efter 5 omstarter av datorn och hårddiskarna så fungerade allt finfint igen mat allt kvar på dem

Jag har ett lite konstigare problem...
Jag har en liten pocket-disk med USB som aldrig har funkat på min G5a, inte ens Skivverktyg hittar den, däremot fungerar den bra på MacBooken. Andra prylar funkar via USB på G5an, så det är inte porten det är fel på. Några förslag på vad det kan bero på?

Ursprungligen av Magnus Krantz:

Jag har ett lite konstigare problem...
Jag har en liten pocket-disk med USB som aldrig har funkat på min G5a, inte ens Skivverktyg hittar den, däremot fungerar den bra på MacBooken. Andra prylar funkar via USB på G5an, så det är inte porten det är fel på. Några förslag på vad det kan bero på?

Ansluter du det via tangentbordet på G5:an? Testa i så fall att ansluta direkt i datorn.

Ursprungligen av macwitty:

Ansluter du det via tangentbordet på G5:an? Testa i så fall att ansluta direkt i datorn.

Nope, kör direkt i datorn. Samma port används som sagt till andra saker, t.ex. kortläsare som fungerar utmärkt.

Jag har råkat ut för samma sak och behöver nu formatera om min externa hårdisk.
Vad rekommenderar ni för Format. Den ska inte kopplas samman med någon pc.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-13 17:44

Av någon anledning matades min, freecom 400 gb, hårddisk ut på fel sätt.

Nu hittar jag den inte.
Den startar men laddas inte in korrekt.

När jag kollar efter den i 'systemverktyg -> USB' arbetar systemverktyg utan resultat.

När jag sedan stänger av hårddisken kommer information om hårddisken upp.......

Vad kan felet vara?
och vad kan jag göra för att fixa problemet?

  • Oregistrerad
  • 2007-11-13 20:01

kom igen... hjälp mig!

När jag har hårddisken inkopplad och ansluter min mobil via usb dyker båda två upp i skivverktyg, hårddiskens namn står i grått.

1
Bevaka tråden