Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installera Windows i Leopard?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Köpte en ny macbook förra veckan, och skall nu installera windows på den.

Jag fick aldrig med någon Leopardskiva till datorn, eftersom det redan var installerat på den, utan jag fick med två andra skivor (disc 1 & disc 2)
När jag nu skall lägga in windows med hjälp av boot camp, så kommer det ju upp en ruta efter det att man har installerat windows där det står, sätt i system skivan för att föra över vissa filer.

Vilken disc skall jag nu välja, (disc 1 eller disc 2 ?

Tacksam för snabbt svar

//Everlast

Ingen som kan hjälpa mig ??

Är väl bara att testa? Du tror inte att den menar den skivan med drivrutiner som man skall bränna ut i BootCamp-guiden? Om det är Windows som frågar efter en skiva dvs..

Man skall väll inte behöva bränna någon skiva i det nya boot camp, det gällde väll bara beta versionen?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-11-13 09:11

Du måste bränna en skiva med drivrutiner som du sedan installerar när Windows är installerat.

/N

Nej du behöver inte bränna en skiva i och med Leopard, dessa ligger på Leopard-skivan. I detta fall skulle jag gissa på disc 1.

Kör Boot Camp (/Program/Verktygsmappen/).
Partionera disken efter eget önskemål.
Fortsätt nu kommer den fråga efter Windows-skivan.
Tryck i den och låt Windows installera sig.
När du väl kommit in i Windows trycker du i disc 1.
Då kommer en installerare starta och dra in de Apple-specifika drivrutinerna.
Den säger till när den är klar.

Senast redigerat 2007-11-13 11:21

Tack för hjälpen !

Har nu lagt in XP på min macbook, men när jag startar om datorn och håller ner alt-tangenten så visas bara macens hd ej windows...

Vad kan det vara som är fel ?

Det har jag aldrig råkat ut för, vad händer om du låter OS X starta ser du Windows partitionen då? De heter "Untitled".

1
Bevaka tråden