Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begränsat internetåtkomst - avstängd av BBB?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-13 03:29

Hallå!

Upptäckte för ett par timmar sedan att internet började bete sig konstigt. Jag kan bara komma in på vissa sidor, t.ex: 99.se(uppenbarligen), aftonbladet, eniro, expressen... Verkar vara en slump vad som funkar eller inte. google och yahoo är helt döda. YouTube fungerar nästan. Kommer inte in på xbox live eller på msn/jabber.

Eftersom det fungerar helt okej på vissa sidor och inte alls på andra känns det som det är något avsiktligt och inte ett fel. Är jag helt paranoid om jag tror att det är BBB som stängt av mig på grund av fildelning typ? Försökte söka lite men det är svårt eftersom det bara är vissa sidor som fungerar. Hittade några gamla articklar från typ 2002 om att Telia och BBB stängde av studenter (jag är student) som fildelade.

Konstigt nog kommer jag in på piratebay.org. Borde ju vara det första so blockeras om så nu är fallet...

Någon som hört talas om något sånthär? Kan man göra något? Ringa och säga förlåt eller något.

Tacksam för svar och medlidande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 05:09

Ja, du är paranoid. BBB har driftstörningar just nu i stockholmsområdet.

... och så har du just talat om för alla och envar att du fildelar!

Fortsätt du att vara paranoid ett tag till - nu har du anledning!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-13 11:06
Ursprungligen av johan_tanying:

... och så har du just talat om för alla och envar att du fildelar!

Fortsätt du att vara paranoid ett tag till - nu har du anledning!

Ja, om jag redan var avstängd (vilket jag var helt övertygad om att jag var) så var det väl inget att smyga med tyckte jag Och besides: Who doesn't?
Skulle vara ganska ironiskt om jag åkte dit för jag är antagligen den som fildelar minst i hela Örebro

Nu fungerar allt igen i alla fall! Drömde mardrömmar om det här hela natten så jag har fått mitt straff Ska aldrig mer ladda ner en endaste liten nintendo-rom

Det var lite struligt för rätt många under gårdagen. telias backbone mådde inte bra igår:
https://arsmidtierprod.ext.telia.se/tnt/kundinfo/local/TT0009858_local.html

Såja, imorgon känns det nog bättre!

(Måste man inte turbotanka som en tok för att kunna bli "upptäckt" och sedan avstängd? Har aldrig hört talas att detta hänt i praktiken förut (förutom i bredbandets barndom där Telia var sura på folk som satte in en router och lät två eller flera datorer i hemmet dela på samma ADSL-lina).

Får jag gissa vilken klient du använder/använde?

Transmission 0.92?

0.93 (2007/11/12):
- Fix "router death" bug that impaired internet connectivity
- Fix bug that could cause good peer connections to be lost
- Tweak request queue code to improve download speeds
- Better handling of very large files on 32bit systems
- Consume less battery power on laptops
- Fix minor IPC parsing error

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-13 17:12
Ursprungligen av Ola Hansen:

Får jag gissa vilken klient du använder/använde?

Transmission 0.92?

0.93 (2007/11/12):
- Fix "router death" bug that impaired internet connectivity
- Fix bug that could cause good peer connections to be lost
- Tweak request queue code to improve download speeds
- Better handling of very large files on 32bit systems
- Consume less battery power on laptops
- Fix minor IPC parsing error

Hmm... Jag har 0.93 nu men jag kommer inte ihåg om jag uppdaterade före eller efter felet inträffade. Är det det där med "router death" du syftar på? Jag testade att starta om och resetta routern men problemet kvarstod.

Och nu verkar det som om internet ballade ur igen bara för det... Och då är ju frågan: kom det tillbaks nu när jag startade Transmission för att kolla vilken version jag hade... Jag ska börja föra logg på allt jag gör -_-
Kan det alltså var transmission som förstör min uppkoppling? Verkar ju livsfarligt...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-13 17:46

Vi hade exakt samma problem här, detta är dock en bit utanför Stockholm - närmare bestämt Luleå.
Det verkar nu vara fixat eftersom allt fungerar igen.

Väldigt irriterande att BBB inte kan lägga in någonting i talsvaret utanför deras öppettider när dom har driftstörningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 17:59

Har inte funkat något vidare med utlandskommunikationen i de mest norra delarna av sverige sedan igår vid 22 tiden. BBB slänger upp Allmän driftsstörning på deras webb under kundservice då och då.

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2007-11-21 17:31

......

Senast redigerat 2007-11-21 18:01
1
Bevaka tråden