Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta säljsite med Rapid Weaver

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade ett trevligt plugin till Rapid Weaver, enda som behöv för att komma igång med en egen site där prylar säljs är att man har konto hos PayPal, resten ser enkelt ut... kolla själv:

http://www.payloom.com/

133 kronor låter billigt...

  • Oregistrerad
  • 2007-11-13 02:05

Beror på vad man vill göra men det känns mer för hemmasnickrare som vill tjäna lite extra pengar på att sälja lite prylar med hjälp av paypal som betalningslösning. Fast det kanske var något sådant du var ute efter?

Ursprungligen av studiox:

Beror på vad man vill göra men det känns mer för hemmasnickrare som vill tjäna lite extra pengar på att sälja lite prylar med hjälp av paypal som betalningslösning. Fast det kanske var något sådant du var ute efter?

Ute och ute efter... mnja, jag skapar ibland trådar som jag tror kan leda till att andra blir intreserade, själv har jag ingen avsikt att skapa någon säljsite. Jag tror att det är en ganska bra idé att tipsa andra om/när man tror sig se saker invävt i ett större sammanhang, för mig är den här pluggen ett bra exempel på sådana tankar.

Ibland har jag gått längre än så, för en himla massa år sedan ( ungefär 1994 ) så hade jag en brevväxling med siten TidBits, eg. Adam Engst fru som även skriver där. Engst lär vara en av de 5 högst rankade personerna inom Macintosh comunityn, dvs. en person med mycke inflytande. Jag argumenterade då för ett svenskt HTML program [ PageSpinner ] som gjordes av en kille i Södertälje. Jag var lite sur på henne för att hon inte hade tagit med det programmet i en recention... hon blev först ganska förbannad på mig men testade sedan programmet och kompleterade sedan med en lysande recention... jag gillar att ge bra grejor lite skjuts på vägen... gillas kanske inte av alla men här finns väl änndå lite tålamod?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 11:01

Jag tycker det verkar intressant! En kompis vill prova detta till sin butik.

Är det någon som har provat och har erfarenheter? En detalj verkar vara att just betalningssidan blir på engelska eftersom PayPal inte stöder svenska.

1
Bevaka tråden