Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth - konflikt stryper musen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-12 21:46

Jag har ett problem med min Mighty Mouse. Slår jag igång en blåtandsenhet såsom en mobil och synkar med iSync så slutar musen att fungera. Jag har en BT/IRDA-enhet som jag ansluter externt vilken också sabbar för musen. Jag måste stoppa alla anan BT-utrustning och sedan återansluta musen. Det gör ju det hela rätt värdelöst eftersom jag inte kan använda musen samtidigt som jag har igång en BT-enhet. Det kanske man skulle kunna vilja för att säg... klicka på något.

Någon som har liknande problem? Jag har varit i kontakt med Apple Support och fick lite tips på hur man ska återansluta musen efteråt(!) samt ett erbjudande att förlänga min support... Tänker ringa Apple Store imorgon och säga att de får skicka mig en mus med sladd som går att använda samtidigt som BT. Notera att BT även används av PS3-handkontroller. Värdo.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-12 22:54

Min mus fortsätter att fungera men blir seg om jag synkar mot min mobil. Håller med om att det känns ganska kasst.

/thomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-12 22:57

Det problemet fanns även i Tiger. Eller det är kanske det ni använder?

Har tyvärr inte ens testat det i leopard men det suger och apple gjorde inget för att bli av med problemet tyvärr...

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-13 10:54

Jag använder Leopard, och eftersom jag är lika färsk som en fralla i ICA's bröddisk när det kommer till Mac så har jag aldrig provat annat än Leopard när jag användeer flera BT-enheter.

Jag ringde in till Apple Store där jag köpte macen och förklarade att man i produktbeskrivningen glömt nämna att blåtandsmus endast fungerar i radiosanerade miljöer, så de ska skicka mig en sladdmus. Den borde funka utan problem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-13 11:40

Man kan ska radiosanera sitt hem då?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-13 14:53

Typ. Är nog lika bra att slänga ut radion också eftersom den säkert lockar till sig FM mer än dess frånvaro skulle gjort, och vem vet, FM kanske stör ut macens IR-port?

Nej, nu raljerar jag. Jag får ju förhoppningsvis en erättningsmus snart, och då ska jag dra igång så många BT-enheter att man kan skära luften med kniv.

Det suger verkligen att bt ska fungera dåligt bara för att man syncar en annan bt grej (t.ex. telefonen). Man tycker dom borde kunna utveckla en driver som prioriterar musen eller liknande.

Jag har alltså samma problem, när jag syncar min telefon med isync så går min mus riktigt trögt, och fortsätter så i nån minut efteråt.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-16 14:48

Om någon mot förmodan följt de trådar jag startat på detta forum har denna uppmärksamma person nog insett att jag torde vara svartlistad på Apple efter alla mina turer med rep, garanti och möss.

Nu har jag fått en ny sladdmus skickad efter att ha tjatat på Apple Store. Vet inte om det berodde på att jag blivit skickad mellan fyra olika telefonister innan jag fick hjälp eller om de hade dåligt samvete för att de sladdlösa fungerade så dåligt, men utan några större protester från deras sida så har jag nu både en sladdlös och en sladdmus. Variation förnöjer.

1
Bevaka tråden