Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linksys WRT54G kopplar ner.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter här och sliter mitt hår efter att ha tillbett google guden i några timmar nu utan givande svar.

Har problem med min nya MacBook och min gamla trådlösa uppkoppling.
När jag loggar in på nätet med min MacBooken så får jag jag nät utan problem, efter ca 5 minuter dör det för mig och även min sambos statiönära PC. Har haft samma problem med en väns MB utan att då hitta nån lösning, men nu när jag har en själv vill jag gärna att det ska fungera utan kompromisser.

Har prövat allt som finnes som eventuella lösningar på nätet, uppgraderat programvaran, ändrar säkerthet från wpa till wep (testat utan säkerhet även). Trode en stund att det fungerade sen jag ändrar till statiskt IP på PCn, men när laptopen gick i viloläge så vaknade den till samma problem. Måste starta om routern varje gång.

Inga kloka ord någon?
*desperata nathalie*

Kör du trådlöst på Kanal 11? Finns det andra trådlösa klienter i din närhet?

Jag har en linknande enhet och har haft samma problem. Googlade lite och fick ett tips att byta kanal på det trådlösa, och nu fungerar det som smör i solsken...

(Jag hade 5 trådlösa nätverk i mitt grannskap som körde på kanal 11, bytte i router config:en)

Kanske något att prova..?

Mvh

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-11-06 14:43

Jag var tvungen att ladda hem en firmware (beta) som överklocka routern lite för att få det stabilt, samma router, 54G.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 15:23

äldre firmware, för just linksys och liknande, har en dhcp server bugg som gör att nätet går ner på nyare Mac.

Detta skall vara fixat sedan länge så tipset är att uppgradera.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-07 00:01

Har haft samma problem...gjorde mig av med Linksysen.
Den buggade ur för mig när jag försökte uppdatera den.

Svar

Bor i skogen och har inget annat trädlöst runt mig, men testade ändå byta kanal iom att jag läst samma tips utan framgång.

Har testat uppgradera och nedgradera drivrutinerna efter att ha läst att endel haft problem sendan dom la in nyaste drivrutierna och det kvittar vad mig anbelangar.

Gjorde som Lm och kastade ut den och ersatte den med en stycke enligt markande "sämre" router och har inga problem.

Lite illa ändå, när man betalar mer for vad som ska vara stabelitet och får precis tvärt om.:tveksam:

1
Bevaka tråden