Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ställer man in trådlöst modem från BBB?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är jag korkad?
Har fått hem ett trådlöst modem från BBB med kabel i datorn så funkar allting men hur ställer jag in det trådlösa? jag har inte fått någon skiva eller liknande?
Kan det verkligen vara så svårt, skulle någon kunna förklara lite enkelt steg för steg hur man gör?

Tack på förhand
Tobias

Du har inte kollat på bredbandsbolagets hemsida? Senast idag var jag där och hittade informationen jag sökte till det trådlösa modemet

gud vad dum jag känner mig nu, men tack för hjälpen

Det fungerar med min macbook men inte med min mac mini?

jag bumpar här lite lätt, på minin så får jag bara en LAN ip, har försökt köra inställningsguider men utan lycka..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-11 20:43

Vad får du för adresser på det olika maskinerna ?

jag får vänta tils imorgon med att svara sitter på jobbet ikväll, men min macbook får en "internet address" 80...... och min mac mini får en LAN adress typ 169.254

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-11 22:03

169.254.x.x innebär att maskinen inte får något IP alls, det är inte så att BBB endast delar ut ett IP per anslutning med ADSL, vet att de delar ut fler på stadsnät men har det för att det bara är ett på ADSL.

Kontrollera om du kan ställa modemet i router läge eller så om inte annat.

verkar ju inte bättre än att jag bara kan ha en IP iaf efter lite kollande på jobbet. blir väl att köpa en router så får man en till sak att bråka med, suck
tack för all hjälp!

Jaha då fortsätter vi då, köpte en belkin G+ router där det står att när man stoppar i skiva så ska man välja typ "Start.dmg" problemet är bara att det inte finns en enda .dmg fil på hela skivan. bara att lämnat tillbaka eller missar jag någonting?

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2007-11-13 19:03

Man behöver inga program eller drivrutiner till sånt utan läs bara manualen vilken ip den har som standard och anslut med kabel eller wlan mot den och logga in via webläsaren.

BBB har en kundtjänst dit du annars kan ringa och fråga hur många ip du har

1
Bevaka tråden