Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguar färdigt att släppas?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Läste preics på AppleInsider att alla de senaste 6C8x och 6C9x versionerna av Jaguar är egentligen 10.2.1 och släpps bara för att få folk att tro Jaguar fortfarande är under utveckling så de kan släppa "riktiga" Jaguar (10.2) på MWNY och slå alla med häpnad.

Låter väl troligt med tanke på att Steve Jobs keynote börjar imorgon, vad tror ni?

[ 16 Juli 2002, 13:20: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

En annan sak som tagits upp tidigare, är att Apple numera har Jaguar AQUA bilder på delar av sin hemsida.

Istället för den gamla nedan

*_jaq.gif är ändelsen på dessa nya bilder. J A Q that is.

[ 16 Juli 2002, 13:29: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Ohh snälla Gud låt det vara sant!!!!!!!!

(Förlåt för det religösa inslaget)

Men visst kan Steve släppa ut Jaguar imorrn, det är, enligt mig redan klart. Nu när QT 6 är klart, så finns det inget som hindrar dem

Det skulle väl inte vara helt olikt Jobs...

De som använt de senaste versionerna, som macosxrumors, säger att de versionerna iaf inte är riktigt klara nog att bli skarpa ännu på ett tag. Men om det alltså egentligen är senare versioner så är det ju en helt annan sak...

Precis, det var därför jag trodde att Jaguar inte skulle släppas på MWNY eftersom det fortfarande enligt många är buggigt. Men som du (Adrian) sa, om det är en ännu senare version så kan detta mycket väl stämma.

Medans utvecklarna får blivande 10.2.1 så sitter Apple och finslipar 10.2.

Nu kommer keynoten bli ännu mer spännande.

[ 16 Juli 2002, 13:35: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Verkligen spännande!
Hoppas att det är så.

Vill ha skarpa Jaguar!

Patrik,

låter lite konstigt tycker jag. Om utvecklarna filar på 10.2.1, som vissa sajter tycker är för buggig, vem filar då på 10.2 och hur buggig är inte den versionen då?

Apple filar på 10.2 som jag sa tidigare.

Filade isåfall, då den enligt vissa uppgifter redan skall ligga på CD.

Det vore magert om Jobs inte har en verklig överraskning till oss denna gång. De senaste Keynotes har haft lite dålig laddning. Det anser börsanalytikerna också.
Och vart tog, "Just one more thing" i slutet av keynoten vägen. Nu 2002 är det dags för en uppryckning. Jaguar, 17-tumsskärmar på iMac, feta G4or, iMusic och en rejäl överraskning på slutet.

Lieben Sie viel = Älskar ni fil

Olav: Det hoppas jag verkligen, läste också att skivorna redan skulle vara pressade och klara. Glömde dock nämna det. Jag håller tummarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-16 18:16

Jamen, nu är väl det ändå dags - det har pratats om OS 10.2 alldeles förlänge nu...pust!

VI VILL HA!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olav Rust:
Det vore magert om Jobs inte har en verklig överraskning till oss denna gång. De senaste Keynotes har haft lite dålig laddning.

Tycker personligen att keynoten i vintras, där den nya iMac:en visades, var klart sevärt - lite av effekten förstördes ju eftersom det läckte ut dagen innan vad det gällde.

Apple verkar ha valt att släppa saker och ting jämnare under året, sedan förra MW har vi fått nya Power Macar, nya PowerBookar och nya iBookar vid olika tidpunkter. Och en eMac också. Det kanske är smart på ett sätt, men å andra sidan är det rätt festligt när öppningstalet på en MW-mässa verkligen blir nåt man kommer ihåg (ni minns väl AirPort och rockringen? ;-).

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2002-07-16 20:08
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Tycker personligen att keynoten i vintras, där den nya iMac:en visades, var klart sevärt - lite av effekten förstördes ju eftersom det läckte ut dagen innan vad det gällde.

Bilden "läckte" inte ut. Det Apple inte tänkte på var att större delen av mac-världen redan var vakna pga tidszonerna. Det var nog inte många på keynoten som hade sett bilderna eftersom man brukar få stå i kö från strax före 07.00 för att få plats...

Såg att de som pyntat för de dyraste konferens-biljetterna får VIP-platser i NY... första gången vad jag vet.

/P-M

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2002-07-16 20:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
... men å andra sidan är det rätt festligt när öppningstalet på en MW-mässa verkligen blir nåt man kommer ihåg (ni minns väl AirPort och rockringen? ;-).

Jag fanns på plats när Steve släppte i:et i iCEO... det jublet översteg allt annat den keynoten. Då tänkte jag i mitt stilla sinne "och mina vänner säger at jag är fanatisk".

/P-M

När Phil Schiller hoppade från 6 meters? höjd och landade på en madrass – med en iBook i famnen. Det är sånt man minns med ett leende på läpparna. Fast flickvännen fattar inte vad jag snackar om:)

Ahhhh ... jag får spelet. Mindre än 24 timmar till keynoten och alla ryktessiter är fyllda av ... GAMLA nyheter. Kom med nåt nytt!!! Är man informationsjunkie så är man.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Lieben Sie viel = Älskar ni fil

*lol*

Eller: Dass ist möglich = dasset är mögligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-16 21:18
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Ahhhh ... jag får spelet. Mindre än 24 timmar till keynoten och alla ryktessiter är fyllda av ... GAMLA nyheter. Kom med nåt nytt!!! Är man informationsjunkie så är man.

APPLE KÖPER MICROSOFT OCH LÄGGER NER SK*TEN!

That´s news!

Skämtåsido - vi är själva att skylla på alla rykten;knappt har ju en keynote avverkats förrän det är dags för nästa ryktesomgång inför nästa keynote..o.s.v.
Har ni tänkt på att en dag kommer Steve Jobs hålla sin sista keynote...och vem skall då hålla Apples image uppe?

Det vi kommer att få höra imorgon kommer garanterat ge oss leenden på läpparna, men också en inre besvikelse över att inte ALLT som vi trodde blev till sanning.

Själv skulle jag nog bli mest nöjd med "Jaguar" + en superladdad PDA; en f.d. iPod med multifunktioner. Jag tror att jag realistiskt får nöja mig med den ena.

Jag bryr mig inte så mycket om ryktena stämmer. Bara de är lite trovärdiga och spännande. Har ni läst osttråden på appleinsider? Riktigt rolig ...

Apple kommer lansera en upphottad iPippin™

Massebasse pratar om en av de roligaste trådarna på Appleinsider på länge.

http://forums.appleinsider.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=002095

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Massebasse pratar om en av de roligaste trådarna på Appleinsider på länge.

http://forums.appleinsider.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=002095

[/Q UOTE]

Om ni tycker att detta är bland de roligaste ni läst så behöver ni nog lite sömn!

Ja, nu har jag sovit på saken och tycker inte att tråden är speciellt rolig

.Mac verkar vara konfirmerad.

Kolla längst nere på Steve Jobs sida.

http://homepage.mac.com/steve/Menu8.html

Den här sidan är lite mysko oxo )

http://itools.mac.com/unavailable/

[ 17 Juli 2002, 08:55: Meddelandet ändrat av: Massebasse ]

För lite sömn...det kan hoppa upp och slå dig på.
Det är bevisat att det mesta kan vara roliugt då man inte sovit på alldeles för länge. Bevisat i detta fall alltså.

Skönt att höra att det bara var sömnbrits hos er grabbar!
Annars skulle jag ha misstänkt att ni knaprat eller rökt nåt...

Rökt o rökt...injicerat kanske.
Ahh, det där var inte heller roligt. Om man fortsätter i denna takt så kommer man väl inte minnas vad karlsloken (Stevan) säger idag.

Jaja, .Mac-grejjen är konfirmerad, Xtrememac har släppt några saker idag (bland annat iRise) som kommer visas på expot...osäkert om de visas upp under keynoten dock
Det är nån rackarns grej man sätter under sin nya iMac och ger 4 USB och 4 FireWire-portar till.
http://www.xtrememac.com/formac/irise_for_imac.html

vad mer är konfirmerat? Har jag glömt nått?

Bevaka tråden