Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Mainstage i nya Logic 8 bra?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder redan Logic som livesynt, en upplägg som inte alltid känns helt lättjobbat så jag är mycket nyfiken på Mainstage. Är det någon som har provat det och kan delge lite intryck?

B.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-09-22 19:35

tycker det funkar snabbt och smidigt att byta mellan olika ljud. o man kommer åt lite olika kontroller som du kan koppla att styra via midi så att du under ett liveframträdande i princip inte ska behöva röra datorn för att byta instrument o ljud, bara du har ställt in det o planerat lite innan. Rekommenderar det absolut, o så är det sjukt snyggt.

Det här skulle jag gärna vilja veta mer om. MainStage låter precis som det jag skulle behöva. Jag har länge funderat på att köra pluggar live (spelar inte ensam, utan i band) men har inte hittat något lämpligt program för att hantera ljuduppsättningarna på ett smidigt sätt. Finns det fler här som har hunnit skaffa erfarenhet av MainStage?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-11 20:55

Jag har ingen erfarenhet i Mainstage, men jag har kollat igenom det, och provat det lite. Det verkar väldigt lovande. Jag ska sammanfatta lite punkter om vad jag tycker, men jag kommer köra vidare med Live pga minuset i listan nedan:

+ CPU-effektivt. Det pallar med många synthar och effekter.
+ Du bestämmer det färdiga gränssnittet för scenen.
+ Logics effekter som följer med är bra grejer.
+ Av nån märklig anledning klarar Mainstage (och Logic) alltid att hålla lägre latency än Ableton Live när jag använder externt ljudkort.
+ När man satt upp ett projekt som innehåller flera setups går det skitsnabbt att växla mellan de olika setupsen = ingen laddningstid mellan låtarna.

- Ingen timeline. Dvs inga möjligheter för att starta och styra backingtracks eller köra midi-arrangemang som styr andra enheter och synthar. Det går säkert vara kreativ med någon typ av AU-plugin-lösning... men äsh.

1
Bevaka tråden