Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt att köpa .mac konto?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-11 17:35

Hej!

Rubriken förklarar vad jag vill få veta. Skulle uppskatta lite mer perspektiv på det hela.
Jag tycker att 99 euro är lite väl dyrt att betala för 10GB. Så här ser jag på saken:

+
iWeb
iDisk
IMAP+Mail

-
Gmail IMAP+Mail
Googlepages

Tack på förhand

Tråden har ingenting med mac.se att göra, flyttar den till "Internet".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-11 19:19

Jag tycker att detta är en intressant fråga men som säkert redan har ställts tidigare i någon annan tråd.

Jag är också i behov av något liknande typ idisk. Därför hoppas jag att Mac.se ska ge mig det jag letar efter. Får se när jag testat det.

När det gäller .Mac så är det fina funktioner man får med för de där ca 1000 kr / år. Men jag anser att det är för dyrt. Idisk uppkopplingen är riktigt slö och jag får en känsla av att allt annat också är för segt.

Jag sitter på en 100/100 uppkoppling och om man då får känslan av en slö tjänst så är det väl inte värt att betala 1000 kr / år för den?

Kanske att jag hade tänkt om och tecknat mig för ett medlsemskap om tjänsten snabbades upp, även för oss europeiska användare (har hört tidigare att det är bättre prestanda på tjänsten i Tex USA).

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-11 20:36

Tycker helt klart den är värd pengarna, har haft .Mac sedan starten och är nöjd. Det som är särskilt bra med .Mac är iDisk även om det kan kännas lite slött i bland.
Så jag är nöjd med .Mac, men som alltid med allt kan det alltid bli bättre och billigare

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-11 20:38

En annan sak som jag tycker är riktigt dåligt med .Mac är att man inte kan skicka mail från en annan adress. Dom borde lägga till så att man kan ha en valfri reply-to adress åtminstone. Eller fixa så att man kan peka sin MX dit.

Jag använder .Mac hela tiden. Men egentligen bara för en sak: iSync, så att min MacBook och min Mac Pro alltid har samma: adressbok och iCal. Jag har dessutom flera personer som "trackar" min iCal så deras iCal pekar på min och på det sättet så kan de hålla reda på var fanken jag borde vara just nu. En annan sak jag gillar är att den synkar mina Safari bookmärken också. iDisk mm använder jag inte.

Det mesta som .Mac erbjuder kan man få billigare eller bättre på andra ställen (ibland både billigar och bättre) förutom iSync integrationen. Och den betalar jag gärna för.

1
Bevaka tråden