Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävling: Sex iPhone 8GB som priser i ny Office 2008 tävling!

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-09-24 10:34

Stoffe menade bara väl och visst är det så att det är en win/win för Microsoft - helt klart. Dock stödjer jag ändå tävlingen fullt ut. Amatör eller inte - det är kul att tävla i kreativitet och det är kul att det händer här på 99.

Man får också tänka på att dom betalar 6xiPhone. Inte till en person, men väl till 99.se

Jag var inne och röstade för första gången på länge, och slogs av hur många av bidragen som har töjt och dragit ut, eller plattat till, "mac:office"-text-loggan.

Det står visserligen inget i reglerna om detta... men borde det inte vara ett stort "no-no" att dra i annonsörens logga, så att längd/bredd-proportionerna ändras?

Jag tycker det blir otroligt fult när man gör så, men det är kanske bara jag... lite nyfiken på vad andra tycker...

Senast redigerat 2007-10-05 15:17
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-10-05 14:40
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tycker det blir otroligt fult när man gör så, men det är kanske bara jag... lite nyfiken på vad andra tycker...

Ja inte är det "tillåtet" precis. Det blir oerhört fult och den som gör sig skyldig till detta "brott" borde låsas in och få leva på vatten å bröd på obestämd tid.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-12 00:17
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag var inne och röstade för första gången på länge, och slogs av hur många av bidragen som har töjt och dragit ut, eller plattat till, "mac:office"-text-loggan.

Det står visserligen inget i reglerna om detta... men borde det inte vara ett stort "no-no" att dra i annonsörens logga, så att längd/bredd-proportionerna ändras?

Jag tycker det blir otroligt fult när man gör så, men det är kanske bara jag... lite nyfiken på vad andra tycker...

Är loggan "pajad" så förutsätter jag att det vägs in i bedömningen om vem som vinner eller vem som inte vinner. Det är därför pros har en fördel mot amatörer - dom kan reglerna där ute på fältet. I övrigt så kan amatörer givetvis sopa banan med ett proffs. Sådant händer hela tiden :-)...men just alla dessa skrivna och oskrivna regler, trender, etc. - där står sig amatören ofta slätt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-24 09:44

Och när man köper en lott så sponsar man Svenska Spel... Och spelar man på hästar (tar en hel del tid om man är seriös) så när man en massa rika hästägare och Svenska Trav & Galopp. Kommersiella tevestationer sponsar man också - dom tjänar multum på att sända spel och tävling.
Etc, etc, etc...

Alla lotterier och tävlingar är så här. Gillar man inte läget måste man kräva totalförbud mot alla tävlingar. Det är konsekvent.

Loggan är loggan är loggan... så tolkade jag reglerna eftersom det är detta som gäller dagligen på jobbet med kundernas loggor. Att det dessutom är Microsofts logga får mig att tro att det inte finns någon prutmån alls på utseendet. Om den enda logga som presenterats är svart så ska den heller inte vara inverterad, transparent, uttänjd osv. Speglingsreflex under loggan hamnar väl inom gråzonen.

  • Medlem
  • 2007-10-05 17:13

Loggan de levererade var ju defekt, så att den bara funkar mot vit bakgrund. Den ser ju helt vansinnig ut mot svart, eller någon annan färg.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-06 01:47

Jag för min del fick återigen rösta på alla bidrag, inklusive de som jag tycker borde vinna och som ingen just nu finns på topp-10 listan. Fördelen med att ha dynamisk ip?!

Ursprungligen av stfm:

Loggan de levererade var ju defekt, så att den bara funkar mot vit bakgrund. Den ser ju helt vansinnig ut mot svart, eller någon annan färg.

Svart på svart är rätt svårt ja... men däri ligger även utmaningen. Att ändå få till något efter givna förutsättningar.

  • Medlem
  • 2007-10-07 19:17
Ursprungligen av Anders Täpp:

Svart på svart är rätt svårt ja... men däri ligger även utmaningen. Att ändå få till något efter givna förutsättningar.

Jag tänkte mer på den gula krumeluren som tonar ut i vitt.

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-10-11 23:43

hur är det med att använda bakgrunderna som tillhör apple. såg att ngn använt den klassiskt blåa från apple, är det ok? är det isf ok att använda microsoftbakrund (landskapet)?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 23:50
Ursprungligen av thor:

hur är det med att använda bakgrunderna som tillhör apple. såg att ngn använt den klassiskt blåa från apple, är det ok? är det isf ok att använda microsoftbakrund (landskapet)?

Svaret finns på tävlingens regelsida, näst sista punkten under Regler.

Reglerna säger att man ska ha bildrättigheter till alla bilder så...

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-10-12 00:43

AAAAArghhh, typiskt, men jag som hade knåpat ihop en finfin sak med deras olika bakgrundsbilder...:(

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-10-12 00:44

hur gör man för att lägga till en bild här i diskutionen

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-10-12 00:45

AAAh, hittade det, najs. vad tror ni om det här då, jag ritade själv hur jag tycker deras bakgrundsbilder ser ut...fattar man? eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-12 07:33
Ursprungligen av thor:

AAAh, hittade det, najs. vad tror ni om det här då, jag ritade själv hur jag tycker deras bakgrundsbilder ser ut...fattar man? eller?

Schysst idé och slogan. Vet inte vad som gäller när man själv ritar av något som där finns upphovsrätt på... Men det bör väl vara ok...?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-07 16:37

Det snurrar ganska mycket på topplistan nu. Det börjar så sakterligen närma sig "slutet". Spännande.

FYI:
Vi har justerat upplägget för hur "medlemmarnas vinnare" ska röstas fram. Läs mer om upplägget för sluttampen av tävlingen här: http://annonsavdelningen.se/macoffice/regler.php

Du som ännu inte skickat in ditt bidrag, skynda, skynda, tävlingen stänger den 15:e!

/M

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-09 23:27
Ursprungligen av Martin Belak:

FYI:
Vi har justerat upplägget för hur "medlemmarnas vinnare" ska röstas fram. Läs mer om upplägget för sluttampen av tävlingen här: http://annonsavdelningen.se/macoffice/regler.php

Du som ännu inte skickat in ditt bidrag, skynda, skynda, tävlingen stänger den 15:e!

/M

Mycket bra lösning, med så rättvis utgång som möjligt.

Inte ens en iPhone kan få mig att hjälpa dem göra reklam för dem.

Suck

Fråga, när jag läser uppdaterade reglerna ser det ut som att tävlingen stännger den 15 november och samtidigt kommer de 25 högst rankade bidragen att väljas ut för slutomröstning - dvs, om jag skickat in mitt bidrag den 15:e kommer det inte att kunna få några röster och därmed inte tas med, så i praktiken är deadline mycket tidigare. Eller?

Ursprungligen av ninjamac:

Fråga, när jag läser uppdaterade reglerna ser det ut som att tävlingen stännger den 15 november och samtidigt kommer de 25 högst rankade bidragen att väljas ut för slutomröstning - dvs, om jag skickat in mitt bidrag den 15:e kommer det inte att kunna få några röster och därmed inte tas med, så i praktiken är deadline mycket tidigare. Eller?

Håller med. Det låter konstigt. Bidragen som lämnas in sista dagen får ju ingen (eller väldigt liten) chans att få röster, och komma upp bland de 25 bästa. Det borde vara typ en vecka mellan sista datum för inlämning av bidrag, och datumet då röstningen avslutas.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det borde vara typ en vecka mellan sista datum för inlämning av bidrag, och datumet då röstningen avslutas.

Ja, det måste vara en bättre lösning.
Hoppas nu att någon ansvarig ser dettta och håller med.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-11 19:21

Vore intressant om man kunde lista alla bidrag i rankordning.

Edit: Eller, denna vecka, ha en topp-25-lista.

Senast redigerat 2007-11-11 20:34

Nu är det inte längre möjligt att lämna bidrag! Slutomröstningen har börjat...sex vinnare skall koras!

Tråden fortsätter här:
http://www.99.se/macnyheter/229457-slutomroestning-microsofts-bannertaevling.html

Bevaka tråden