Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TimewArp 2600 - nån som provat/kör med denna?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som sagt,
Way Out Ware - TimewArp 2600.
Nån som kört med denna?
Lite nyfiken på om den crashar o låser sig hos andra än mig..

Seriöst? Ingen? o_O

Arturian är nog vanligare...
Jag har bara sett screenshots från Timewarpen men aldrig testat den.
Finns det ingen support på hemsidan (FAQ). Den ska funka med din version av ditt OS? osv.

- När den väl funkar, låter den bra?

"...The current Mac OSX version (1.3) DOES support MacIntel machines."
http://www.wayoutware.com/trybuy.php

EDit: jag läser slarvigt :">

Den stöder Macintelmaskiner. Var nog för att dom lyfte fram DOES som mitt hjärnkontor lade till "NOT" support. Man brukar ju inte uttrycka det på det sättet.

Arturias är väl endå ett skämt? Eller har jag missuppfattat nåt?
Den är ju bara en moog v med ett 2600 skal, har absolut inget med en 2600 o göra.

TimewArp låter grymt bra, bästa synth jag provat inom världen av softisar. Efter ett liv av besatthet av 2600:an, så vågar jag dessutom påstå att den låter otroligt likt the real thing.

Jag har mailat lite med tillverkaren, men så fort jag drog upp ämnet buggar/crashar, så svarade han med att han aldrig fått några såna "reports", o slutade sen svara på mail. hm..
Den ska såvitt jag förstår funka med mitt OS, samt host. Den crashar o buggar dock även i standalone, och det är långt ifrån enbart jag som har exakt samma problem tydligen.

Men han arbetar med en update såvitt jag förstod, o jag hoppas han ändå väljer att väga in mina bug-reports.

Som läget är just nu dock, så kan jag inte spara en enda låt med TW:n inkluderad, för då går det inte att öppna den igen. Så enda alternativet är att rendera den man knåpat ihop, o sen inte glömma att av-ladda (jag chansar på att det är ett riktigt ord) TW:n innan man sparar låten.
Oldskool ftw!

Tillägg: Jag kör WinXP, med Core2Duo E6600.

Jag är inte heller förtjust i Arturian men jag tror ändå att den är mer poppis hos gemene man. Var inne lyssnade på ljudexemplena på Timewarpen och de lät bra...

Hoppas du får rätt på den

Tack, ja vi får väl se. Blir till att rendera en del nu ett tag framöver känns de som.

Det är säkert ett litet företag. Kanske är han pappaledig eller whatever.

Men liksom pluggtillverkarna får ju leverera lite updates om dom vill att vi ska köpa deras plugins.
Man köper ju inte gärna en söndrig synth.

Undrar om det är samma problem på macen. Hur låter diskussionerna...hört nåt??

Den verkar mycket stabilare på mac'en faktiskt.
Jim Heinz som står för TimewArp'en, han arbetar mycket för andra företag, för att överleva som företag. Därav blir det inte mycke tid över för hans egna produkter dessvärre.. men jag hoppas på den nya updaten iaf.

Jag har hört fina saker om TimwArp, men att den är oerhört processorhungrig. Är det korrekt?

Jo den kostar lite, men verkligen inte så farligt tycker jag. Den var nog hungrigare innan sista updaten..

OK.

Men den där buggen kanske är med flit så det blir riktigt realistiskt! Original-2600 är ju inte världens stabilaste maskin heller...

hehe kanske kan va så..

1
Bevaka tråden