Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC-snack här

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi vet ännu inte om det blir något Jobsspektakel vid inledningstalet för World Wide Developers´ Conference 9-10 maj, men det skulle förvåna om så inte blev fallet. Så vad skulle vi kunna vänta oss?

Jag röstar på:

  • Mac OS X 10.2 presenteras, men släpps inte förrän till sommaren. Många OH! och AH! i publiken under demon

  • Nya PowerBook G4 och iBook (mindre uppdatering)

  • Mycket retrospektivt navelskådande av Jobs & al.

Vad tror ni andra?

Det där med 10.2 låter rimligt, i alla fall biten med att det inte är klart redan till WWDC, utan kommer först senare. Och PBG4 *borde* få sig en översyn nu, men jag vet inte hur det är, brukar Apple släppa hårdvara vid WWDC? iBooken kom ju för snart ett år sedan, men då vid ett speciellt, särskilt "Apple Event" eller vad dom kallade det.

vad vi vet är att Jobs inte kommer närvara under öppningstalet.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
vad vi vet är att Jobs inte kommer närvara under öppningstalet.

Hur kommer det sig att vi vet det? Sitter du med insajderinfo?

Ok, nu är det inte längre endast ett rykte att Apple ska visa upp 10.2 på WWDC:

During the week of May 6-10 in San Jose, California, WWDC 2002 attendees will be the first to explore the powerful new capabilities of the next major release of Mac OS X.

Detta går att läsa på Apples utvecklarsidor om WWDC, som finns här:
http://developer.apple.com/wwdc2002/

Men det betyder nästan garanterat också att det *inte* kommer att släppas då, precis som vi anade innan.

Citat: Apple director of developer technologies told Macworld UK´s Jonny Evans that next month´s Worldwide Developers Conference (WWDC) will be the "best that Apple has ever done."

Vilket inger stora förväntningar. Tänk tidigare: AltiVec, G4, OS X m.m

Men Apple är ju som sagt bra på hypa..

Man undrar ju vad som får dem att säga sånadär tvärsäkra saker dock. Vi vet att de vet saker vi inte vet, så något av värde måste de veta

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
vad vi vet är att Jobs inte kommer närvara under öppningstalet.

Vad vi vet är att Jobs KOMMER att närvara under öppningstalet! Inte bara närvara förresten, han ska till och med snacka!

Från MacNN:

Jobs to keynote Apple Developer Conference

Apple today announced that Steve Jobs will kick off its Worldwide Developer Conference (WWDC) with a keynote on Monday, May 6, 2002, beginning at 10:00 a.m. The five-day event, which runs from May 6-10 at the San Jose Convention Center, will feature more than 120 scheduled in-depth technical sessions on Mac OS X.

Och från Apple själva:

CUPERTINO, California—April 15, 2002—Apple® today announced that Apple CEO Steve Jobs will kick off its Worldwide Developer Conference (WWDC) with a keynote on Monday, May 6, 2002, beginning at 10:00 a.m.

“With Mac OS X taking center stage, it’s a very exciting time to be a Mac developer,” said Steve Jobs, Apple’s CEO. “To get our developers even more excited, we’ll be giving them a sneak peak at the next release of Mac OS X, code named Jaguar.”

The five-day event, which runs from May 6-10 at the San Jose Convention Center, will feature more than 120 scheduled in-depth technical sessions on Mac® OS X, Apple’s next generation operating system.

Oh boy. 1000 inlägg.

[ 15 April 2002: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Okej, okej, jag hade fel. Men jag hade för mig att jag läst det någonstans... flera andra jag frågade höll med också. Sorry!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Okej, okej, jag hade fel. Men jag hade för mig att jag läst det någonstans... flera andra jag frågade höll med också. Sorry!

Av detta kan man dra lärdomen att det ibland är bra att ange källor när man anser sig *veta* att något händer eller inte händer

Jordens undergång är INTE nära --- har jag hört i alla fall

Olle

1
Bevaka tråden