Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard och Cocktail, inte ännu

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ser på site att nuvarande version av Cocktail INTE ska användas på Leopard - kan ju vara bra att känna till innan städmanin sätter in:

"....Cocktail is currently not compatible with Leopard and should not be run on Mac OS X 10.5.
Cocktail 4.0 (Leopard Edition) will be released later this year....."

http://www.maintain.se/cocktail/index.php

Olle - 2007-11-09

Varför ännu en tråd om detta? Cocktail finns redan med i tråden där vi räknar upp inkompatibel mjukvara:

http://www.99.se/mac-os-x/227557-leopard-inkompatibel-mjukvara.html

Senast redigerat 2007-11-09 14:12

Leopard Cache Cleaner finns

Tänk positiv var en gammal mac-devise, ber om ursäkt för att jag inte tog reda på att en annan tråd fanns om bl.a detta - please kill this tråd..

Main Menu finns också, som gör en hel del av det som cocktail gör, lite slött att cocktail tar sån tid att bli uppdaterad.

Och vad i all sin dar gör det att cocktails inkompatibilitet skulle få en egen tråd? Då kan man ju speciellt tipsa om alternativ, som nu
Lite väl polisiärt här ibland kanske....

Ursprungligen av panther:

Lite väl polisiärt här ibland kanske....

Var nog inget illa menat, men nitiskt i överkant kan man nog tycka... jag skulle aldrig kunna tänka mig att lägga ned någon längre stund för att utröna OM det existerar en likartad tråd... det är ju inte omöjligt att vi alla ibland råkar snubbla över ämnen som vi har gemensamma intressen i och då ska man inte behöva fråga om lov innan man publicerar ett inlägg.

Det bästa alternativet (imho) är CLIX, eftersom det visar öppet vad det gör för något med ditt system i jämförelse med den här mängden med småprogram som ofta bygger på någon sorts inbakade shell- och applescript.

Förutom att du kan kontrollera hur/vad programmet gör så lär du dig samtidigt att utföra dessa saker själv och kan efter ett tag hitta på och anpassa hur du vill och behöver.

CLIX (command line interface for OS X)

Det är dessutom gratis.

Main menu använder jag, och tycker den gör ett bra jobb

1
Bevaka tråden