Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julöl torsdag den 13 december (Lucia) i Stockholm

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I år tänkte jag var väldans tidigt ute med att utlysa denna Macpub som efter tre år på raken väl får kallas något av en tradition.

Om en månad och en vecka så är det den 13 december. Jag hoppas att ni som vill ta en liten paus från julstressen, kanske visa upp eller diskutera Mac-relaterade julklappar, diskutera allt möjligt roligt mellan himmel och jord med en professionell artist på meninglöst babbel (jag) och träffa säkerligen betydligt intressantare 99.se-medlemmar (alla andra) under gemytliga former där vi tar en öl eller en fjolldrink, kan mötas kl 18.30 på Galways Pub på Kungsgatan 24 den 13 december 2007.

Jag kan tänka mig att rucka lite på dagen, även om traditionen bjuder att det skall vara en onsdag/torsdag av någon anledning.

Anmäl er i tråden.

Är det någon åldersgräns på Galways och på 99puben?
Undrar också om det är inträde på Galways?

Mvh. Jesper

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-05 16:49

Har för mig att åldersgränsen är 22 år.

Edit, det kanske bara är efter Kl. 12, någon som vet?

Här är webbsidan på den föreslagna puben:
http://www.galwaysirishpub.se/

Vad jag vet så har pubar ingen åldersgräns annat än vad som anges i alkohollagstiftningen (18 år), men speciella arrangemang som tex nattklubbar verkar dock ha det. Men det är först kl 24.00 vad jag kan se av webbsidan ovan och då är gränsen 22 år för killar och tjejer.

Inträde har vi aldrig betalat vid dessa besök, vad jag vet så har inga pubar det.

När det närmar sig lite mera i tiden så kan vi ju ringa och kolla dessa saker och om det skulle bli ett problem, vilket jag inte tror, så kan vi ju byta pub.

Självklart ! Har redan noterat det i kalendern i iPhonen. Bra förslag !

Jag kommer... så det blir väl minst vi två som vanligt då

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-11-09 18:29
Ursprungligen av Kriss Abens:

Jag kommer... så det blir väl minst vi två som vanligt då

Och jag kan garantera att vi blir minst tre.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-06 22:02

Låter som en mycket trevlig IRL aktivitet Klart man kommer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-07 18:08

Så länge som det inte krockar med jobbet så kommer jag då gärna

Vad bra, jag skirver gärna upp mig och tjejen på att komma.

Kanon, låter som en bra uppslutning än så länge, ju flera desto bättre!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-10 21:11

Släpper ni in norrlänningar också? Jag är i Stockholm den 13 dec.

Ursprungligen av Eva:

Släpper ni in norrlänningar också? Jag är i Stockholm den 13 dec.

Självklart hoppas jag ! Norrland är ju halva sverige.

Va kul om det kommer fler än de vanliga tre!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-21 13:22

Ska vi tracka Adam på MixMegapol genom att ta kort på Sveriges högsta koncentration på iPhone:s? (å så måste det ju vara en smiley!)

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-12-04 18:16
Ursprungligen av frazze:

Ska vi tracka Adam på MixMegapol genom att ta kort på Sveriges högsta koncentration på iPhone:s? (å så måste det ju vara en smiley!)

Ja, det tycker jag, ställer upp med min iPhone som en av dem.

Ursprungligen av frazze:

Ska vi tracka Adam på MixMegapol genom att ta kort på Sveriges högsta koncentration på iPhone:s? (å så måste det ju vara en smiley!)

Annars är ju det här en rätt het kandidat på den titeln...

Jag babblar lika mycket som tre-fyra personer minst, så då är vi fem eller sju. Räknas det?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-21 15:53
Ursprungligen av Taz_1999:

Jag babblar lika mycket som tre-fyra personer minst, så då är vi fem eller sju. Räknas det?

Det tror jag, det borde det göra:tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-21 18:33

Skall kolla upp! Låter mysigt!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-11-22 12:22

Har jag vägarna förbi då så låter det ju som en plan!

Fan, när jag flyttade tillbaka till Stockholm för drygt ett år sedan såg jag fram emot att kunna medverka på pubkvällar i huvudstaden. Tyvärr ska jag på julbord med jobbet 13 december.

Nåja, det kommer fler år.

Två veckor kvar då!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 10:52

Hmmm... julbord den 11:e och den 12:e och nu macpub den 13:e... får nog städa ordentligt hemma först så inte frugan blir helt galen...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-04 22:57

Jag tar med min iPhone.
Har dom wifi på puben?

Inte vad jag vet, har för mig jag kollade någon gång men det fanns inte. Men det var å andra sidan ett tag sedan.

Ok, tre dagar kvar! Jag ser fram emot detta.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-12-11 17:33

Två dagar kvar och det ser bra ut, då dessa har anmält sig hittills. Men det är aldrig försent kom igen nu.

Taz_1999
JHedlund med tjej
adress@mac (med iPhone ?)
Kriss Abens
studiox
ntity (kanske)
Marco (med iPhone)
Eva (med iPhone)
Ylan (kanske)
kainen (kanske)
Trineo

Ursprungligen av Marco:

Två dagar kvar och det ser bra ut, då dessa har anmält sig hittills. Men det är aldrig försent kom igen nu.

Taz_1999
JHedlund med tjej
adress@mac (med iPhone ?)
Kriss Abens
studiox
ntity (kanske)
Marco (med iPhone)
Eva (med iPhone)
Ylan (kanske)
kainen (kanske)
Trineo

Otur skall man ha ! Fick åka till akuten på HS idag. Dubbelsidig lunginflamation och lite feber (40´). Hoppas det kommer fler tillfällen efter jul. Ta lite bilder och lägg in på forumet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-11 21:52

Min dotter Anna kommer också om det går bra. Hon kommer i så fall lite senare, vid 8-tiden, efter nån julmiddag med jobbet. Självklart tar hon med sin iPhone!

Eventuellt kommer också Annas man Mats - och naturligtvis tar han i så fall med sin iPhone.

Bevaka tråden