Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fria ringsignaler funkar nu på iPhone utan extra mjukvara

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt denna diskussion så verkar de nya uppdateringarna av iPhone-firmware 1.1.2 och iTunes 7.5 fört med sig att det nu går att importera egna ringsignaler till iPhone via iTunes. Detta utan någon extra mjukvara. Var väl på tiden.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1229012&tstart=0

tjoho,
Rasmus

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-09 23:29

Ja, det var på tiden! Nu väntar jag bara på att uppdateringar ska medföra MMS-funktioner.

Ja! Nu kan man dra in dom i iTunes (.m4r filer) och dom hamnar i "Ringsinglaler"

Ursprungligen av Patrik D:

Ja! Nu kan man dra in dom i iTunes (.m4r filer) och dom hamnar i "Ringsinglaler"

Menar du att nu kan du göra det, eller att med nya uppdateringarna kommer man kunna göra det?

Ursprungligen av theplague:

Menar du att nu kan du göra det, eller att med nya uppdateringarna kommer man kunna göra det?

Jag kan göra det, men dom går inte att föra över eftersom jag har 1.0.2.

Men ingen i Sverige kör väl ändå 1.1.2? Om man inte har sin iPhone för annat än att ringa på...? För det finns väl inget fungerande sätt att unlocka 1.1.2 för att använda andra SIM kort än de förbestämda?

Funktionen har funnits hela tiden i 1.0.2 som Patrik D kör, men sen försvann den i 1.1.1 och nu är den tillbaka, så vitt jag förstod det. Tror det har att göra med rätt version av iTunes också.

Ursprungligen av Adrian B:

Funktionen har funnits hela tiden i 1.0.2 som Patrik D kör, men sen försvann den i 1.1.1 och nu är den tillbaka, så vitt jag förstod det. Tror det har att göra med rätt version av iTunes också.

I versionen innan iTunes 7.5 så kunde man väl inte lägga till ringsignaler? man har väl för den delen aldrig kunnat lägga till signaler på ett "enkelt sätt", drag-and-drop känns ganska nytt iochmed iTunes 7.5.

Ursprungligen av Patrik D:

I versionen innan iTunes 7.5 så kunde man väl inte lägga till ringsignaler? man har väl för den delen aldrig kunnat lägga till signaler på ett "enkelt sätt", drag-and-drop känns ganska nytt iochmed iTunes 7.5.

Jodå, den funktionen fanns en gång i tiden, men du kanske inte var med då, det var ända tillbaka i september...

Blockerades i iTunes 7.4.1. Läs mer här: Create your own iTunes-compatible ringtones

Ursprungligen av Adrian B:

Jodå, den funktionen fanns en gång i tiden, men du kanske inte var med då, det var ända tillbaka i september...

Blockerades i iTunes 7.4.1. Läs mer här: Create your own iTunes-compatible ringtones

Men det här då tex:

At this time, the M4R items do not appear in your Library. You can only see them when you select an iPhone in the sources list and then click on the Ringtones tab.

Vad jag vill säga med detta är att det inte krävs något hack alls, förut använde man ett program (iToner, MakeiPhoneRingtone), men nu kan man ju faktist bara dra in det i iTunes, innan iTunes 7.5 så kunde iallafall inte jag bara dra in en .M4R fil i iTunes och så att den hamnade i Ringsignaler utan något till steg.

Ursprungligen av Patrik D:

Men det här då tex:

At this time, the M4R items do not appear in your Library. You can only see them when you select an iPhone in the sources list and then click on the Ringtones tab.

Vad jag vill säga med detta är att det inte krävs något hack alls, förut använde man ett program (iToner, MakeiPhoneRingtone), men nu kan man ju faktist bara dra in det i iTunes, innan iTunes 7.5 så kunde iallafall inte jag bara dra in en .M4R fil i iTunes och så att den hamnade i Ringsignaler utan något till steg.

Jo, men även om de inte syntes så fungerade det ju bara fint förut, helt utan hack. Det var bara att byta filnamnstillägget till m4r och dra till iTunes.

Man kan säga att det är bättre i sin nuvarande form, men det gick tidigare också.

Adrian B:
Klargör detta - man KAN använda vilken låt etc som helst till ringsignal utan att använda något särskilt program förutom iTunes?

Ursprungligen av theplague:

Adrian B:
Klargör detta - man KAN använda vilken låt etc som helst till ringsignal utan att använda något särskilt program förutom iTunes?

iTunes 7.5 and iPhone 1.1.2 return custom ringtones

1
Bevaka tråden