Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

video program?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Jag är ute efter något program man kan spela in med webkamera i som i Windows movie maker fast för mac. Det behöver inte ha några funktioner bara inspelning med webkamera och så ska det varaa gratis. Jag vill också att det ska gå att spara som quicktime format eller något annnat som funkar att importera i Cubase. Jag provade att spela in på pcn sedan flytta den till macen men det gick inte att importera windows media player formatet i varken Cubase eller I-movie. Om det blir ett format som inte funkar i cubase men i I-movie gör det inget för då kan jag konvertera från det.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-11-10 14:27

i imovie går det att spela in från webkamera, går att exportera i massa olika kvaliteeer och lite olika format, bör funka smidigt... och det finns väll i alla macar.

Ursprungligen av enapa:

i imovie går det att spela in från webkamera, går att exportera i massa olika kvaliteeer och lite olika format, bör funka smidigt... och det finns väll i alla macar.

Är du säker på det? Har fått för mig att det bara är någon speciel kamera med firewire som funkar men ska prova.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-11-10 15:31

Jag har spelat in i imovie med den sämsta usb-webcamen som finns, mac-cam gör att nästan alla kamror fungerar....

1
Bevaka tråden