Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätdel Powermac g4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag hade tänkt stoppa in lite diskar i min powermac g4 (dual 500), men såg att nätdelen ligger på ca. 130W(verkad dock bara vara på 5 och 3 V linorna? Kanske går trots allt?), vilket är väldigt lite.
Frågan är fungerar det med en ATX-nätdel? Det kanske inte fungerar rent fysiskt, men det kan man ju lösa, men i övrigt?

EDIT: Har kommit fram till att det är ett 220W som sitter i den nu, och googlat fram att det inter verkar gå med en ATX-nätdel, men tror ni 220W klarar driva 5 diskar?
//Simon

Senast redigerat 2007-11-10 09:33

det finns ju plats för fyra, så fem borde inte vara något problem om du inte har extra strömhungriga kort i också...?

det är inte helt omöjligt att bygga om en atx-kloss, men det är ganska pilligt.
men om du ändå tänker byta kanske jag kan köpa loss din gamla nätdel, eftersom min börjar låta tråkigt...

Ursprungligen av Simon Blommegård:

Hej, jag hade tänkt stoppa in lite diskar i min powermac g4 (dual 500), men såg att nätdelen ligger på ca. 130W(verkad dock bara vara på 5 och 3 V linorna? Kanske går trots allt?), vilket är väldigt lite.
Frågan är fungerar det med en ATX-nätdel? Det kanske inte fungerar rent fysiskt, men det kan man ju lösa, men i övrigt?

EDIT: Har kommit fram till att det är ett 220W som sitter i den nu, och googlat fram att det inter verkar gå med en ATX-nätdel, men tror ni 220W klarar driva 5 diskar?
//Simon

Du kan ju också tjuvkoppla en atx enbart för att driva diskarna. chansen är stor att din dator kommer se "ghetto" moddad ut, men det funkar iaf

Har efter litte snack med sidde fått bekräftat att det befintliga nätagget klarar av 6 st diskar, så jag kör på det och hoppas att det fungerar, annas blir det en tjuvkoppling
Tack för svaren.
//Simon
EDIT: Nu fungerar allt fint, allt installerat.

Senast redigerat 2007-11-22 14:09
1
Bevaka tråden