Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helloj

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag heter matilda Jag är både ny här och med mac å jag tycker den e för jävla svår haha hittar inga knappar som ja tycker ska finns på macbooken haha.

En så länge har ja fått rätt mkt hjälp genom å titta va andra har skrivit hehe så de e ju bra.

Men... Jag har en fråga, hur sparar man ner bilder från t.ex google när de inte finns nån högerknapp, de blir lite svårt då.

Tacksam för svar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-09 23:07
Ursprungligen av Babycake:

Men... Jag har en fråga, hur sparar man ner bilder från t.ex google när de inte finns nån högerknapp, de blir lite svårt då.

Du "högerklickar" i Mac genom att hålla ner tangenten Ctrl-tangenten och klickar på bilden.

Och då kan du välja "Spara bild som...".

Edit: Attans, jag skrev ju fel anvisning. Har dock ändrat nu.

Ursprungligen av Reisan:

Du "högerklickar" i Mac genom att hålla ner tangenten Ctrl-tangenten och klickar på bilden.

Och då kan du välja "Spara bild som...".

Edit: Attans, jag skrev ju fel anvisning. Har dock ändrat nu.

Man kan även ställa in som så, att man högerklickar genom att ha två fingrar på trackpaden och klicka. Otroligt smidigt.

Systeminställningar>Tangentbord och mus>Styrplatta. Där kryssar du i "För sekundära klick..." (kryssa även i att du vill kunna skrolla med två fingrar på plattan, om det inte redan är ikryssat).

Dra bilden till den mapp du vill spara den. Simple as that. Men annars så finns det högerknapp på mac. Iaf ifall du har en sådan mus, använder du styrplattan så håll ned ctrl knappen eller klicka med två fingrar

Är det? Jag har ctrl.. kanske jag som ändrat i nån inställning då

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-09 23:10
Ursprungligen av jonmannen:

Är det? Jag har ctrl.. kanske jag som ändrat i nån inställning då

Nä, det är Ctrl-tangenten. Det är jag som är virrig bakom pannbenet ikväll...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-09 23:13
Ursprungligen av Babycake:

Hej!

Jag heter matilda Jag är både ny här och med mac å jag tycker den e för jävla svår haha hittar inga knappar som ja tycker ska finns på macbooken haha.

Välkommen hit, Matilda. Kul att du vill göra oss sällskap på detta forum. Ett mycket bra forum med många hjälpsamma och trevliga personer. Hoppas du kommer att trivas.

Alla är vi nybörjare från början. Du kommer snabbt in i det, ska du se!

1
Bevaka tråden