Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är jag också här

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.lillpostiz.hostwq.net/

ps hjälp mig med lite kritisk hjälp.

ps 2 hur gör man för att sidan ska kunna hamna på google när man söker.

ps3 hur gör man för att lägga in annonser och hur mycket kan man tjäna på en extremt liten sida.

tack på förhand

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-03 09:21
Ursprungligen av lill_postiZ:

http://www.lillpostiz.hostwq.net/

ps 2 hur gör man för att sidan ska kunna hamna på google när man söker.

tack på förhand

Att sidan kommer ut på Google och folk hittar din sida har mycket att göra vilka META taggar du har. Mer än vet jag faktiskt inte,

META taggar

tack så mycket, ditt svar om Meta taggar hjälpte verkligen, med en sökning på google var det fixat, ska nog lägga in det under "inget".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 22:15

Fin hemsida men det var en ful fan på bilden

Ursprungligen av foccus:

Fin hemsida men det var en ful fan på bilden

snacka om att vara positiv...

Ursprungligen av foccus:

Fin hemsida men det var en ful fan på bilden

Mer glad än ful:D (men definitivt rolig).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-09 23:02

Här är två nyckelord för hur man gör sin hemsida sökbar: Googlebot och Sökmotoroptimering.

Hur pass högt rankad ens hemsida blir eller hur högt upp i sökträffslistan, beror på hur man strukturerar text och hur den är formaterad. Använd rubriker med bra nyckelord, använd gärna ingress som innehåller kontentan av helhetsinformationen. Googlebot:ar söker uppifrån och ner på webbsidor. Så det är bra med så beskrivande text som möjligt i t ex HTML-taggen "title". Det är den text som kommer allra överst på alla webbsidor. Sedan rubriker överst på själva sidan, sen ingress och sedan brödtext.

Nyhetsartiklar är ett bra exempel, där kommer det viktigaste först, bra rubrik och ingress, sen helheten. Hemsidor som uppdateras ofta, hamnar högt och söks igenom ofta av Googlebots.

Hoppas du fått lite tips om att göra hemsidan sökbar...

1
Bevaka tråden