Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns boot camp till Leopard!?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min dator igår med Leopard på och tänkte installera Windows genom bootcamp, men var får jag tag på det? Går inte längre att ladda ner och jag hittar det inte förinstallerat på datorn eller....

Någon som vet?

Har du överhuvudtaget sökt på datorn? Jag fann det direkt utan problem. Boot Camp-assistent finns i mappen Verktygsprogram i Programmappen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-09 18:45

Application Mappen sen där finns Utilities mappen och där har du Boot Cam Assistant

Vet inte vad det heter på svenska men programmappen och där lite nere i listan hittar du en annan mapp med program..

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-09 18:45

testa äpple plus space och sök boot camp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-09 19:11

Den heter Book Camp på både svenska och engelska.

Nä, det var kulturklubbens läger förra året.

Alltså, för mig finns inte boot camp assistenten under verktygsprogram..... Vad fan blire och söker jag i sökfältet på hela datorn hittar den nada...

Känner mig lurad, sitter förövrigt med en Macbook, senaste modellen.

Verkar som om det inte är installerat från början, utan jag måste installera "extra program" från mina skivor.

Testar det nu!

Apparently it's a known problem. I found this on another post:

Insert Install Disc 1
In Finder, go to Go -> Go To Folder... and put

/Volumes/Mac OS X Install Disc 1/System/Installation/Packages
in the dialogue box. There you should see BootCamp.pkg. Running that with all the defaults puts the Boot Camp Assistant in /Applications/Utilities/

Ursprungligen av alindvall:

Apparently it's a known problem. I found this on another post:

Insert Install Disc 1
In Finder, go to Go -> Go To Folder... and put

/Volumes/Mac OS X Install Disc 1/System/Installation/Packages
in the dialogue box. There you should see BootCamp.pkg. Running that with all the defaults puts the Boot Camp Assistant in /Applications/Utilities/

kan någon förklara detta på svenska, för jag hittar inte heller boot camp på min nya dator !!

Okej, texten betyder som följer:
Uppenbarligen är det här ett känt problem. Jag hittade detta i ett annat forum

Sätt i Installations-CD 1
I Findern, välj Gå --> Gå till mapp... och skriv

/Volumes/Mac OS X Install Disc 1/System/Installation/Packages i dialogrutan. Där borde du hitta Bootcamp.pkg. Om du kör detta med alla standardförslag så läggs Boot Camp-assistenten i /Program/Verktygsprogram/

Jag kan inte garantera att detta funkar, men det är det det betyder översatt till svenska. Med reservation för en del konstiga svengelska formuleringar.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Okej, texten betyder som följer:
Uppenbarligen är det här ett känt problem. Jag hittade detta i ett annat forum

Sätt i Installations-CD 1
I Findern, välj Gå --> Gå till mapp... och skriv

/Volumes/Mac OS X Install Disc 1/System/Installation/Packages i dialogrutan. Där borde du hitta Bootcamp.pkg. Om du kör detta med alla standardförslag så läggs Boot Camp-assistenten i /Program/Verktygsprogram/

Jag kan inte garantera att detta funkar, men det är det det betyder översatt till svenska. Med reservation för en del konstiga svengelska formuleringar.

Det funkade, nu ligger boot camp assistant i verktygs program, men vart skall själva boot camp ligga, eller räcker det med boot camp assistant ??

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-10 11:55

Det du kallar Bootcamp är ju egentligen en Windowspartition på din interna hårddisk. Bootcamp assistant hjälper till att fixa lite förberedelser som att t.ex. skapa själva partitionen och låta dig fylla i en del uppgifter som du annars fyller i under själva Windowsinstallationen.

Tidigare (betaversionen) så brände assistenten även en CD med drivrutiner för Mac-hårdvara till Windows. Numera ligger drivrutinerna på Leopards installationsskiva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-10 12:26

No offense men har ni kollat in Hjälp-funktionen i Mac OS X 10.5? Står allt man någonsin behöver veta om Boot Camp och hur man gör. Inte specialaren ovan såklart men hur det fungerar när allt ligger som det ska.

1
Bevaka tråden