Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PureFTDPd startar inte i Leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-04 17:23

Jag har just installerat PureFTPd på min mac, men något är inte som det ska.
Jag får igång den initiala setupen, men när jag sedan ska starta själva servern så vill det inte ladda. Den dyker upp under en sekund men försvinner sedan och kan inte återfinnas under processer. Samma problem delas av en användare på macrumors här, men inget svar har han fått, så jag vänder mig till den svenska eliten.

Någon annan med liknande problem? Eller ett tips på något annat kostnadsfritt sätt att enkelt sätta upp virtuella användare att komma åt FTP under Mac OSX välkomnas också.

Det står på deras sida att de jobbar med en ny version som ska funka med Leopard.

"I'm also working on PureFTPd Manager to make it compatible with Mac OS 10.5. More news on that later."

http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-05 08:30
Ursprungligen av Anders Täpp:

Det står på deras sida att de jobbar med en ny version som ska funka med Leopard.

"I'm also working on PureFTPd Manager to make it compatible with Mac OS 10.5. More news on that later."

http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd

Är det ditt sätt att säga att man gör bäst i att läsa ordentligt på konstruktörernas sida....?

Tack för info! Nu får jag väl helt enkelt tjå mig ett tag, och längta, för det är ett program jag verkligen behöver.

Ser nu att Leopard fått en förbättrad inbyggd FTP, eller åtminstone en mer lättfixad sådan. Den har ingen kryptering så det funkar iofs inte om detta är ett krav.

Annars går du in i Systeminställningar : Delning
Aktivera Fildelning
Klicka plustecknet för att lägga till fildelning på en viss mapp (ex vis din FTP-mapp)
Klicka Alternativ...
Aktivera "Dela filer med FTP"

Och om det inte går att ansluta till den då?
Har ingen router och använder endast Leopards inbyggda brandvägg.
Webbservern fungerar, men ftp-delning gör icke det.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-13 14:55

Ja, tills vidare kör jag med den inbyggda och det funkar faktiskt rätt bra. Saknar dock ett enkelt sätt att lägga upp länkade mappar och virtuella användare, som PureFTPd utlovar. Men för närvarande är det ingen panik, jag kan ju dela filer, om än inte optimalt.

1
Bevaka tråden