Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop i CS3 blir segare och segare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått problem i Photoshop CS3. Det verkar som att programmet tar längre och längre tid på sig att öppna bilder. Jag har kört CS3 en tid men problemet har kommit nu. Även små bilder tar mycket lång tid. Jag har en PB G4 med Mac OS X 10.4.10. Jag har provat att slänga alla PS CS3 inställningar som ligger i mapparna Application Support, Caches och Preferences men det blir ingen skillnad. Har jag missat något?

Hur mycket minne har du? Hur mycket ledigt utrymmer har du på hårddisken? Vilka andra program har du igång? När startade du senast om maskinen?

Jag 2 GB minne och ca 15 GB ledigt på hårddisken. Jag kör ofta Illustrator, Indesign och Photoshop samtidigt. Det blir ingen förändring om jag startar om datorn, det gör jag dagligen.
Det här är andra gången som felet uppstår. Första gången fick jag felet åtgärdat av en konsult och tyvärr vet jag inte riktigt vad han gjorde men felet avhjälptes. Det jag vet är att han slängde en massa filer i biblioteksmappen. Efter det fungerade mitt arbetssätt obehindrat. Det gick mycket snabbt att öppna bilder osv. Men det verkar som det blir sämre och sämre med tiden. Och nu är det mycket lång öppningstid av dokument i Photoshop. Jag märker ingen försämring i de övriga CS-programmen.
Jag frågade konsulten igen och hans lösning var att vi skulle prova att installera om datorn för han kunde inte peka direkt på vilka filer han plockat bort. Det verkade lite omständigt tyckte jag och därför testar jag här istället.

Du kan ju alltid prova att slänga filerna som ligger i User->Bibliotek->Caches, det är ofarligt. Gör en omstart efteråt! Att installera om ditt system torde inte vara nödvändigt.

  • Medlem
  • 2007-11-08 14:56

En gissning, om det kan vara samma problem som jag upplevt:

http://www.99.se/adobe-macromedia/227428-slaeng-mediabrowser-plist.html

och tilläggas kan, starta om Photoshop. Fenomenet är konstigt, jag hittar inget mönster i när o varför det uppträder, dvs jag har kunnat köra ett bra tag utan märkbar prestandaförsämring, men rätt som det är kan det börja märkas, och då kvittar det var filerna ligger eller hur små de är, det blir väldigt segt.

/Lindy

Hej Lindy
Efter att ha ägnat en stor del av det senaste dygnet med att lista ut vad mitt problem beror på så har även jag kommit till ett "hallelujamoment", dock utan Adobe forum. Det lustiga är att nu när jag tänkte meddela detta här, så har du 10 min tidigare postat samma sak...

Halleluja!

ps Är det någon som kan förklara vad filen "com.adobe.mediabrowser.plist" används till och varför detta problem uppstår?

  • Medlem
  • 2007-11-08 15:33

Nej jag har inte hittat någon förklaring, jag hittade inget dokument i Adobes rapporter
el Knowledge database utan det hade diskuterats i några olika trådar på deras
användarforum. Vad jag alltså tycker är konstigt är att man skulle kunna väntat sig
en massanstormning av användare som får samma problem ...

Men det är härligt med Halleluja moments ...

1
Bevaka tråden