Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kernel Panic efter minnesbyte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla.

Jag har köpt en Ny Macbook Pro 2.4 15,4 tum som jag har fått lite strul med.. Efter ett par dagar så började jag få Kernel panic gång efter gång och med uteslutnings metod så fick jag det att vara mitt nyinköpta blåtands tangentbord ( apples egna ) som var boven..

Kopplade bort det och allt var lugnt i en dag sen började det igen.. Så jag gick och köpte 2st 2 gigg ram minne på apple store och installerade dem själv men problemet var kvar.

HJÄLP

Senast redigerat 2007-11-08 16:44
Ursprungligen av steppvaran:

Jag har fått Karnell Panic efter byte av ram minne.. Vad kan detta bero på? Och hur kan man lösa det?

Det kan bero på att du inte satt i minnet ordentligt.
Det kan bero på att det är fel typ av minne.
Det kan bero på att det är något fel på minnet.
Det kan bero på att det är fel på den minnesplatsen i datorn.

Vilken datormodell är det? Vilken typ av minne har du köpt?

Och det heter Kernel panic.

Jag är rutten på att komma ihåg namn... Jag köpte det på macoteket i stockholm, det är Kingston gjorda för mac... Hur felsöker man det lättast?

mvh Tobbe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 14:57
Ursprungligen av steppvaran:

Jag är rutten på att komma ihåg namn... Jag köpte det på macoteket i stockholm, det är Kingston gjorda för mac... Hur felsöker man det lättast?

mvh Tobbe

Montera orginalminnena igen, försvinner problemet är det minnena som du har köpt som är felaktiga, antingen för att passa maskinen eller helt enkelt trasigt.

Ursprungligen av ntity:

...försvinner problemet är det minnena som du har köpt som är felaktiga, antingen för att passa maskinen eller helt enkelt trasigt.

Nej, det kan också vara att minnena inte sitter på plats ordentligt. Kolla det först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 16:18
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det kan också vara att minnena inte sitter på plats ordentligt. Kolla det först.

Regel nummer 2 vid felsöknig, tvinga alltid k att koppla om allt igen, löser 99% av alla felkopplingar och dåligt monterade delar

Det kan också bero på att du satt minnena i fel minnesplatser. Om du bara talade om vad det är för dator du har så vore det så mycket enklare för någon här att hjälpa dig

Hej alla. Jag har en Macbook pro 2.4 och problemet fanns innan jag bytte ram minne.. Ringde till suporten och vi körde: starta om datorn håll inne äpple+alt+R+P och låt datorn starta om 4 gånger så tömmer man ram minnet. Verkar som att det löste problemet. Har inte hänt sen dess.. Peppar peppar..

Nu kopplade jag in mitt tangentbord igen och det tog ca 1 minut så blev det Kernel panic igen.... Kan ju avråda från att köpa detta om man kör på leopard...

Ursprungligen av steppvaran:

Nu kopplade jag in mitt tangentbord igen och det tog ca 1 minut så blev det Kernel panic igen.... Kan ju avråda från att köpa detta om man kör på leopard...

Nu har du ändrat ditt första inlägg ganska ordentligt. Det hade ju varit bra om du hade berättat det från början - att problemet fanns där före minnesbytet, och att det verkar ha med tangentbordet att göra. Då hade du nog fått lite andra tips.

Tidstjuvar... Slöseri med andras tid... Mycket tråkigt fenomen...

1
Bevaka tråden